Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2735 ۱۳۹۵/۰۴/۲۶   

2 درصد بودجه عمرانی به طرح‌های پژوهشی تخصیص می یابد

تحلیل طرح‌های اقدام‌پژوهی در یک نشست تخصصی

نمونه‌ای از طرح‌های اقدام پژوهی کانون آذربایجان‌غربی در یک نشست تخصصی بررسی و تحلیل شد.

به گزارش نای قلم، 14 مربی مراکز فرهنگی و هنری کانون استان به منظور آشنایی با مراحل پژوهش در عمل و ارائه طرح‌های خود در ارومیه گردهم آمدند.

معاون فرهنگی کانون استان در این نشست با تأکید بر این‌که اقدام‌پژوهی اساس و زیربنای فعالیت‌های مراکز کانون است، گفت: از طریق پژوهش می‌توان با آسیب‌شناسی و بررسی مسائل هر فعالیت یا مرکز آن را به صورت تخصصی پیش برد.

زهرا آب‌سوران با اشاره به این‌که کانون استان حرکت به سوی تغییرات مثبت، بر اساس پژوهش و بهبود برنامه‌ها با اقدام‌پژوهی را در برنامه‌ریزی خود قرار داده است، گفت: غفلت از نقش مهم پژوهش در عمل و تأثیر غیرقابل انکار آن در مسیر رشد و توسعه کیفی فعالیت‌ها آسیب‌های جدی به دنبال خواهد داشت.

آب‌سوران در ادامه افزود با اتکا به افزایش آگاهی، توانایی و نیل به برنامه‌ریزی جامع این نشست در فواصل زمانی به صورت متناوب برگزار می‌شود.

اختصاص 2 درصد بودجه عمرانی به طرح‌های پژوهشی

معاون اداری مالی کانون استان از اختصاص دو درصد بودجه عمرانی در سال 95 به طرح‌های پژوهشی مربیان و کارکنان خبر داد.

 یعقوب فیضی انهر معاون اداری مالی کانون استان هم گفت: مربیان و کارکنان کانون با مراجعه به سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توانند طرح‌های پژوهشی خود را در پرتال دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آور ثبت و با ارائه تأییدیه به کانون از این تسهیلات استفاده کنند.

فیضی با اشاره به اینکه نیم تا سه درصد فصل دوم اعتبارات عمرانی کانون استان به طرح‌های پژوهشی اختصاص خواهد یافت، گفت: در صورت ثبت طرح توسط همکاران با عقد موافقت‌نامه با دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری می‌توان اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های پژوهشی دریافت کرد.

معاون اداری مالی کانون استان در ادامه با تأکید بر نتیجه مطلوب فعالیت‌های پژوهش محور از مربیان خواست از اقدام‌پژوهی در مراکز به عنوان اساس پیشبرد اهداف سازمانی به صورت علمی غافل نباشند.

نشست تخصصی اقدام پژوهی مربیان و کارکنان کانون استان با محوریت ارائه و بررسی نمونه‌ای از طرح‌های اقدام پژوهی 13 نفر از مربیان صبح روز پنج‌شنبه 24 تیر در مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه برگزار شد.

در این نشست که هدف از آن اجرای طرح توسعه اقدام پژوهی، تشخیص، تغییر و ارزیابی مشکلات مراکز و آشنایی مربیان با مراحل پژوهش در عمل است، طرح های اقدام پژوهان سال 94 که با بررسی و نظرات اساتید برجسته و با تجربه اقدام پژوهی تصحیح و تنظیم شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

حمایت از اقدام پژوهان توانمند و تقدیر از آنان، افزایش توانمندی‌های اقدام‌پژوهان، ارتقاء سطح علمی اقدام‌پژوهان، تقویت روحیه مشارکت و کارگروهی از دیگر اهداف برگزاری این نشست است.

گفتنی است طرح اقدام پژوهی افسر عراقی مربی فرهنگی کانون شاهین‌دژ با عنوان«چگونه می‌توانیم اعضای کودک پسر مرکز شاهین‌دژ را ه فعالیت نجوم علاقه‌مند سازیم؟» تحلیل و بررسی شد و حاضران در جلسه پیرامون این طرح تبادل نظر کردند.

گفتنی است در این نشست از اقدام پژوهان سال 94 تقدیر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا