اخبار
کد خبر : 2730 ۱۳۹۵/۰۴/۲۶   

گذرگاه های مرزی ایران به ترکیه مسدود است

برقراری امنیت کامل در مرزهای آذربایجان غربی

تمام گذرگاه های مرزی بین ایران و ترکیه به علت اقدام به کودتای ارتش در این همسایه غربی کشورمان تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

به گزارش نای قلم، سه گذرگاه بازرگان در شمال، رازی در شهرستان خوی و سرو در شهرستان ارومیه که مرزهای رسمی بین ایران و ترکیه به شمار می رود، تعطیل هستند.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در گفت و گوی خبری گفت: پایانه های مرزی در استان به صورت موقت بسته شده است.

علیرضا رادفر افزود: استان آذربایجان غربی در آماده باش کامل قرار دارد.

معاون استاندار تصریح کرد: در حال حاضر امنیت کامل در مرزهای آذربایجان غربی برقرار است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی اظهار کرد: از اولین دقایق اعلام کودتا در ترکیه به دلیل هم مرزی کشورمان از طرف آذربایجان غربی با این کشور بلافاصله اقدامات لازم امنیتی در این زمینه انجام شد.

به گفته رادفر بعد از اعلام کودتا توسط بخشی از ارتش ترکیه در این کشور نیروهای نظامی و امنیتی در مرزهای استان به حالت آماده باش درآمده و رصد و پایش های زمینی و نیز پایش های هوایی توسط جنگده های ارتش و سایر نیروهای نظامی و امنیتی انجام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس اعلام مسئولان کشور ترکیه کودتا سرکوب شده است، گفت: با سرکوب شدن کودتا امیدواریم فعالیت پایانه های مرزی استان از سر گرفته شود.

مرز گوربولاغ ـ بازرگان در شمال آذربایجان غربی به علت کشف یک بمب یک تنی پنجشنبه گذشته(دو روز قبل) برای ساعاتی مسدود شده بود که دوباره در پی تحولات سیاسی اخیر ترکیه مسدود اعلام شده است.
این مرز که فعال ترین مرز بین ایران و ترکیه و دروازه اصلی ترانزیت و تجارت بین ایران و ترکیه و مرز ترانزیتی کشورهای اروپایی با آسیای میانه و قفقاز محسوب می شود، پیش از این به صورت 24 ساعته فعال بود.
مرز رازی در شهرستان خوی نیز از ساعت هشت صبح تا 18 هر روز برای عبور و مرور از مرز فعال بوده است.
مرز سرو در شهرستان ارومیه نیز که به علت درگیری های جنوب شرقی ترکیه در ماههای اخیر اغلب مسدود و تعطیل بوده، در پی این حادثه مسدود اعلام شده است.
در پی اقدام به کودتا توسط ارتش ترکیه، نیروهای مسلح ایران نیز در 580 کیلومتر از مرزهای مشترک کشورمان با ترکیه به حالت آماده باش درآمده اند.
آذربایجان غربی تنها استان هم مرز با کشور ترکیه است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، در بیانیه ارتش ترکیه که دقایقی پیش در اختیار شبکه های تلویزیونی ترکیه قرار گرفته، آمده است که آنان برای حفاظت از دموکراسی و صیانت از حقوق بشر، قدرت را در ترکیه به دست گرفته اند.
بیانیه ارتش ترکیه تصریح می کند: تمام روابط خارجی ترکیه به قوت خود باقی خواهد ماند و اجرای قانون اولویت ماست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا