اخبار
کد خبر : 273 ۱۳۹۴/۰۵/۰۳   

متقاضیان مشاغل خانگی در آذربایجان غربی تسهیلات بانکی می‌گیرند

مشاغل خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی است كه توسط عضو يا اعضا خانواده در فضاي مسكوني در قالب يك طرح كسب و كار بدون مزاحمت و ايجاد اخلال در آرامش واحد هاي مسكوني هم‌جوار شكل می‌گیرد و منجر به توليد خدمت و يا كالاي قابل عرضه به بازار خارج از محيط مسكوني می‌شود.

به گزارش نای قلم، امروزه كسب و كارهاي خانگي به عنوان راهكاري مهم براي ايجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند. قابليت انجام اين نوع كسب و كار در «منزل» سبب ايجاد مزاياي بسياري براي شاغلين آن‌ها می‌شود كه از جمله می‌توان به ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان، حذف هزينه هاي مربوط به خريد، رهن و اجاره كارگاه و اياب و ذهاب، استفاده از نيروي كار ساير اعضاي خانواده و ايجاد زمينه هاي كار خانوادگي، امكان انتقال تجارب از طريق آموزش غيررسمي به شيوه استاد- شاگردي بين اعضاء خانواده و... اشاره نمود.

مشاغل خانگی اين امكان را فراهم می‌آورد تا افراد بتوانند در محيط خانه با استفاده از رايانه و وسايل جانبي مورد نياز، به انجام كسب و كارهاي گوناگون در اين حوزه بپردازند.

مدیر اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: متقاضیان مشاغل خانگی در آذربایجان غربی تسهیلات بانکی می‌گیرند و از آنان حمايت ويژه می‌شود.

صادق آهنگری افزود: جوانان و زنان سرپرست خانوار می‌توانند با اتكاء به فكر و استعداد خلاق خود راه‌های خوبي جهت كارآفريني انتخاب كنند.

وی اظهار کرد: میزان اعتبارات مشاغل خانگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در سال 93 مبلغ 13 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که از این میزان در سال 93 یک هزار و 515 نفر از مبلغ 5 میلیارد و 800 میلیون تومان بهره‌مند شدند.

آهنگری اضافه کرد: از مابقی این اعتبار نیز به مبلغ 8 میلیارد و 690 میلیون تومان تا کنون در سه ماهه اول سال جاری 228 نفر بهره‌مند شدند.

وی میزان وام اعطایی به درخواست کنندگان را مبلغ 4 میلیون تومان با سود 22 درصد اعلام کرد.

آهنگری به فرآيند دريافت تسهيلات مشاغل خانگي توسط متقاضيان اشاره كرد و گفت: متقاضيان مي‌توانند به سه صورت مستقل، پشتيبان و تحت پوشش در سامانه مشاغل خانگي ثبت‌نام كرده و كد رهگيري اخذ كنند.

وي با بيان اينكه متقاضيان دريافت تسهيلات مشاغل خانگي بايد در مرحله بعد با توجه با رشته انتخابي به دستگاه اجرايي مربوطه مراجعه كنند، افزود: مراجعه متقاضيان در اين مرحله، به دستگاه اجرايي مربوطه، جهت ارائه مدارك به منظور صدور مجوز مشاغل خانگي صورت مي‌گيرد. دستگاه مربوطه پس از بررسي طرح و مدارك متقاضي در صورت تاييد، مجوز مربوطه را صادر مي‌كند.

آهنگری تصريح كرد: پس از امضا توسط دستگاه اجرايي، پرونده و مجوز متقاضي جهت امضاء دوم و معرفي به بانك به ادارات تعاون كار و رفاه اجتماعی ارسال مي‌شود. ادارات مذكور هم با توجه به توزيع بانكي دستگاهي شهرستاني كه قبـــــــلا به بانك‌هاي عامل ابلاغ كرده‌اند نسبت به معرفي طــــــرح‌ها به بانك‌ها اقدام مي‌كنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا