اخبار
کد خبر : 2721 ۱۳۹۵/۰۴/۲۴   

تامین زیرساخت ها بدون میثاق ملی ممکن نیست

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تامین زیرساخت ها بدون میثاق ملی ممکن نیست، گفت: اسناد توسعه، سند بالادستی و میثاق ما است که در دولت های نهم و دهم به هیچ وجه محقق نشد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در نشست مشترک شوراهای برنامه ریزی و توسعه منطقه 2 کشور که با حضور دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه پیشبرد اهداف در دولت یازدهم از بدو فعالیت با سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است، افزود: اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی نیاز به مقدماتی داشت که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ و فضا را برای پیاده سازی آن آماده کردند، اما در فضای پسابرجام به تبع مشکلات و ناامنی هایی که در منطقه خاورمیانه پیش آمد، شرایط تحقق آن در استان آذربایجان غربی با توجه به مولفه های مرز و همسایگی با سه کشور تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی فرصت های سرمایه گذاری و تامین زیرساخت ها را در گذشته به همین دلیل از دست داده است، ادامه داد: در نتیجه این فرصت های از دست رفته، امروز ما از استان های منطقه در مسیر توسعه عقب مانده ایم، از نمایندگان منطقه دو در مجلس شورای اسلامی در منطقه می خواهیم که نگاه منطقه ای به توسعه داشته و به منافع منطقه ای مقدم بر منافع استانی بی اندیشند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه 60 برنامه ویژه برای برش استانی اقتصاد مقاومتی در حوزه سیاست های کلان و خرد ارائه شده است، اظهار کرد: 50 مورد از این طرح ها تصویب شده که بخشی از آن مربوط به بهبود فضای کسب و کار است.

سعادت بر لزوم توجه ویژه در منطقه به بهبود فضای کسب و کار در آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: آذربایجان غربی با توجه به برخورداری مولفه های مرز، قومیت ها و ادیان تاثیرگپذیری بالاتری از عوامل دارد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی تحت تاثیر فضا و تحولات منطقه هستند، گفت: از سرمایه گذاران مختلف برای حضور در استان و سرمایه گذاری دعوت کرده و به سوالات آنها در قالب مذاکرات مختلف پاسخ داده ایم.

سعادت با اعلام اینکه حوزه های 12 گانه اقتصاد مقاومتی در برش استانی در حال بررسی است، گفت: بومی سازی فعالیت های راهبری اقتصاد مقاومتی در همه حوزه ها را در اولویت قرار داده ایم و معتقدیم همه حوزه ها باید هماهنگ با هم پیش بروند.

سعادت با بیان اینکه راه حل های منطقه ای باید در راستای برنامه های ملی باشند، اظهار کرد: وفاق برای حل مشکلات پیش روی اقتصاد مقاومتی و هماهنگی فرابخشی در این زمینه ضروری است.

وی بر ضرورت مردمی کردن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده دولت باشد صحیح نیست و مردم نقش مهمتری در این زمینه دارد.

سعادت با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید در استان تا کنون 41 جلسه تشکیل داده است، اظهار کرد: 1126 مصوبه درباره پروژه ها و طرح های تولیدی داشتیم که بعد از چالش های موجود با بانکها برای تحقق مصوبات، 1049 مصوبه نهایی شد که تا کنون 49 پروژه اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه هدفگذاری استان در حوزه کشاورزی بوده است، صنایع کوچک به ویژه در زمینه های صنایع غذایی، کشاورزی و پشتیبان آن را اولویت دار برشمرد و افزود: ایجاد شهرک های کشاورزی با هدف اشتغال و رونق اقتصادی با هرینه های کمتر را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا