اخبار
کد خبر : 2716 ۱۳۹۵/۰۴/۲۳   

آلبوم سمفونی وحدت ارمیا منتشر می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: پس از اجرای سمفونی وحدت و هم زیستی اقوام ایرانی پیرامون دریاچه ارومیه، آلبوم آن منتشر می شود و در دسترس عموم قرار می گیرد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام محمدباقر کریمی امروز در نشست خبری تشریح فرایند تهیه تا اجرای این اثر هنری اظهار کرد: سمفونی وحدت و هم زیستی اقوام ایرانی پیرامون دریاچه ارومیه روز شنبه بیست و ششم تیرماه در تالار وحدت تهران به اجرا در می آید.

وی افزود: متولی تهیه و تولید این سمفونی استانداری و مجری آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی است.

کریمی اضافه کرد: سمفونی ارمیا با همکاری بنیاد رودکی به رهبری ایوان الیف بلغاری و به آهنگسازی و مدیریت هنری محمدسعید شریفیان تهیه شده و به اجرا در می آید.

وی با بیان اینکه آهنگسازی این سمفونی حدود هفت ماه طول کشیده است، افزود: ارکستر سمفونیک تهران پس از سه ماه تمرین، این اثر فاخر را روز شنبه 26 تیرماه در تالار وحدت تهران اجرا می کند.

کریمی اظهار کرد: از سفرای کشورهای همسایه ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و عراق برای حضور در مراسم اجرای این سمفونی دعوت شده است.

وی ادامه داد: سمفونی وحدت ارمیا تلفیقی از موسیقی کلاسیک و محلی و جلوه گر وحدت و زندگی مثال زدنی اقوام ایرانی پیرامون دریاچه ارومیه است.

کریمی افزود: آذربایجان غربی از تنوع مذهبی، فرهنگی و قومی ویژه ای برخوردار است و ارومیه را می توان به جهت نمود بارز این تنوع، شهر تنوع اقوام و ادیان عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در نامگذاری این سمفونی از نام دریاچه ارومیه بهره بردیم تا توجه مسئولان را به همدلی اقوام پیرامون دریاچه و همچنین زیبایی های آن جلب کنیم.

وی با بیان اینکه سمفونی وحدت از لحاظ هنری و مفهومی اثر کم نظیری است، اظهار امیدواری کرد: این اثر فاخر ملی بازتاب های بین المللی خواهد داشت و آرامش و اتحاد اقوام ایرانی را به نمایش خواهد گذاشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا