اخبار
کد خبر : 2710 ۱۳۹۵/۰۴/۲۳   

اولویت سال آینده سازمان منطقه آزاد ماکو احداث راه آهن است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: احداث راه آهن ماکو - تبریز و اتصال آن به راه آهن ترکیه را از برنامه سال آینده منطقه آزاد ماکوست.

به گزارش نای قلم، حسین فروزان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست خبری با رسانه های گروهی کشور و استان آذربایجان غربی برگزار شد، با اعلام این مطلب اظهار داشت: آینده منطقه آزاد و کشوربه راه آهن مناسب نیاز دارد و این کار با هدف اتصال راه آهن جنوب کشور به دریای سیاه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه احداث این راه آهن از برنامه های اصلی دولت در منطقه آزاد ماکو است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نبود زیرساخت های مناسب و لازم از مهمترین مشکلات منطقه آزاد ماکو است.

فروزان ایجاد امنیت و ثبات لازم برای سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: تسهیل در بروکراسی اداری و رفع موانع مختلف می تواند برای جذب سرمایه گذاران مختلف در مناطق آزاد تاثیر گذار باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در بخش دیگری از سخنان خود تجارت را هدف اصلی سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام و خاطرنشان کرد: برای تسهیل در تجارت خصوصا تجارت مرزی لاین های ورود و خروج کامیون ها در مرز بازرگان  از دو به چهار لاین افزایش یافته و در تلاش هستیم مسیر دیگری را برای تسهیل در خروج کامیون ها با همکاری مسئولان ترک در بازارچه ساریسو ایجاد کنیم.

وی از منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از سالم ترین مناطق آزاد کشور نام برد و تصریح کرد: این منطقه باید از حق مرزبانی خود در این منطقه بر اساس قانون داد و ستد استفاده کند.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، از احداث دو هتل جدید 5 ستاره در این منطقه خبر داد و گفت: این هتل ها توسط بخش خصوصی تا یک ماه آینده کلنگ زنی شده و کار احداث آنها آغاز خواهدشد. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا