Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2707 ۱۳۹۵/۰۴/۲۷   

کاهش تعداد بی سوادان در استان

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 144 هزار بی سواد در استان شناسایی شده که نسبت به چهار سال گذشته کاهش نشان می دهد.

به گزارش نای قلم، محمدرضا نجفی در گفت و گوی خبری اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 90 این استان دارای 249 هزار نفر بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال بود که این میزان هم اکنون به 144 هزار نفر تقلیل پیدا کرده است.

وی بیان کرد: سهمیه ابلاغی سال گذشته استان در زمینه سواد آموزی 39 هزار نفر بود که 42 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سهمیه ابلاغی استان برای امسال نیز 39 هزار نفر است که باید تحت پوشش قرار گیرند.

نجفی اضافه کرد: آذربایجان غربی جزو پنج استان آخر کشور در شاخص های باسوادی است که این امر لزوم تلاش در مسیر سواد آموزی را در استان افزایش می دهد.

وی درباره برنامه های امسال معاونت سواد آموزی استان نیز اظهار کرد: ایجاد 36 مرکز یادگیری محلی، آموزش اولیا بیسواد، طرح آموزش کودکان 10 تا 20 ساله و افزایش کیفیت آموزشی از برنامه ها و طرح های این بخش در زمینه سوادآموزی است.

نجفی اضافه کرد: سوادآموزی در جامعه جهانی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازمه توسعه همه جانبه محسوب می شود.

وی بیان کرد: آموزش، سلامت و رفاه سه رکن اصلی توسعه انسانی بوده و انسان امروز نیازمند تعامل با طبیعت و انسان های دیگر است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: یادگیری کلید تعامل و آموزش کلید یادگیری است و اگر بخواهیم فرصتی جدید برای بزرگسالانی که فرصت یادگیری را از دست داده اند ایجاد کنیم سواد آموزی بهترین فرصت در اختیار آنها قرار می دهد.

وی بیان کرد: توسعه استان و کشور در گرو توجه به آموزش خواهد بود و هر چه سواد و تحصیلات جامعه ارتقا یابد دسترسی به توسعه عمومی نیز سهل تر خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا