اخبار
کد خبر : 2704 ۱۳۹۵/۰۴/۲۲   

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های سه‌شنبه

کبک برجام خروس نمی‌خواند/ سرطان‌زاهایی که هر روز به خوردمان می‌دهند

به گزارش نای قلم، روزنامه‌های سه‌شنبه به موضوعات متفاوتی همانند برجام  و مخالفان دولت پرداخته‌اند.
روزنامه کیهان یادداشت امروز خود را با مطلبی تحت عنوان کبک برجام خروس نمی‌خواند آغاز کرد و نوشت: وقتی یک عملیات شروع می‌شود، معمولاً چند لشکر هماهنگ با هم پیش می‌روند یا اگر حمله‌ای صورت گرفته، در هماهنگی با هم یک خط دفاعی را حفظ می‌کنند. اما اگر یکی از چند لشکر از همراهی در حمله یا دفاع باز بماند، به اندازه سهم خود موجب کاهش پیروزی‌ها و افزایش آسیب‌پذیری می‌شود. این قاعده در تمام جنگ‌ها اعم از سخت، نرم و هوشمند جاری است. آنچه در جنگ پیچیده و «هوشمند» میان ما با آمریکا و غرب می‌گذرد، مصداق تام همین واقعیت است که برخی یگان‌های عمل کننده ما فهم وافی از حساسیت موقعیت ندارند، همچنان که دشمن را چند برابر قوی‌تر از آنچه هست و جبهه خودی را چند برابر ضعیف‌تر از موقعیت قدرتی که از آن برخوردار است می‌بینند. بنابراین چه در حمله و چه دفاع بد عمل می‌کنند. 
 وطن امروز نیز در سرمقاله خود مطلبی با عنوان تور آتاتورک! / با من سخن بگو گوهرشاد آورد و می‌نویسد: لعنت خدا بر آن «میرپنج» که خیال می‌کرد اگر نام خانوادگی خود را به «پهلوی» تغییر دهد باکلاس می‌شود! مثلا! یک سفر رفت به یکی از این کشورهای همسایه که این روزها هیچ اوضاع امن و امانی ندارد! من حالا اسمش را نبرم! الغرض! رهاورد شوم آن سفر شد «کشف حجاب»! باور نمی‌کنم هیچ مسافری بدین سیاهی ارمغانی آورده باشد که آن قلدر برای مردم سرزمین خود آورد! چه تلخ است طعم بعضی از این روزهای سررسید! این خاطره‌ها را صاحب‌نفسی باید برای ما بنویسد! مادربزرگ نباید از خانه بیرون می‌رفت، چون رضاخان قزاق توهم زده بود که دین مانع پیشرفت است! 
روزنامه جوان نیز در مطلبی با تیتر سرطان‌زاهایی که هر روز به خوردمان می‌دهند نوشت: به اين ترتيب كه واردات و مصرف اين محصولات پرخطر -  حتي با حد تراريختگي زير يك درصد -  نيز تنها با برچسب‌گذاري و قوانين احتياط‌آميز مجاز است، همچنين كشت، واردات و مصرف محصولات با تراريختگي بالاي يك درصد اساساً ممنوع است. 
 احتياط در مصرف اين محصولات در روسيه تا آنجاست كه تنها دو ده هزارم درصد از سبد غذايي مردم اين كشور را تشكيل مي‌دهد و در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، صهيونيست‌ها حتي اجازه كشت محصولات تراريخته در مزارع تحقيقاتي را به علت مخاطرات زيست محيطي ماندگار صادر نمي‌كنند! 
 روزنامه شرق در یادداشت خود از زبان وکیل روح‌الامینی به موضوعات سال 88 پرداخته است و با تیتر روایت وکیل روح‌الامینی از رفتار مرتضوی در دادگاه می‌نویسد: هم‌زمان اولیای دم در دادسرای انتظامی قضات، از قضاتی که در پرونده مطرح بودند اعلام شکایت کردند. دادسرای نظامی قضات هم تحقیقات مفصلی را از سه نفر از این افراد انجام داد. نظر دادگاه بر این بود که این سه نفر مرتکب تخلف شدند. بعد از تحقیقی که دادسرای نظامی قضات از آنها به عمل آورد، پرونده ما هم در دادسرای کارکنان دولت مطرح شد. دادسرای کارکنان دولت ابتدا یک قرار منع تعقیب صادر کرد که کلا اتهامات را موجه ندانست اما با اعتراض اولیای دم مواجه شد. 
شرق در مطلب دیگر تحت عنوان «تک‌دوره‌ای»شدن روحانی و داستان آرزوی مخالفان می‌نویسد: ازیک‌سو خبر از فیش‌های حقوقی نجومی می‌رسد و جریان اصولگرا رسیدگی به موضوع فیش‌ها را به‌عنوان دستور کار رسانه‌ای خود برگزیده است ازدیگرسو، بخشی دیگر از این طیف سیاسی هم دست به کار شده و همه هم و غم خود را بر یک‌دوره‌ای‌شدن دولت روحانی قرار داده‌اند. وقتی تحقق این رؤیا مشکل به نظر برسد آن‌گاه چاره‌ای نمی‌ماند جز اینکه خبر از تلاش اصلاح‌طلبان برای رسیدن به این امر بدهند و تاکتیک قدیمی «خبرسازی» در دستور کار قرار گیرد. خبری که چنان گسترده شده که برخی از اصلاح‌طلبان را هم به شک و تردید انداخت که مبادا تصمیم این طیف سیاسی این‌گونه است و آنها همه از این مسئله غافل بوده‌اند! 
 روزنامه وقایع اتفاقیه در مطلبی فرهنگی  وبا تیتر ماجرای لباس‌های «keep calm» چیست؟ به لباس‌های که با نوشته‌های جدید وارد بازار شده است اشاره می‌کند و می‌نویسد: آخرین بهار قبل از آغاز جنگ جهانی دوم بود که عبارت «آسوده باش و...» شعار روزمره مردم بریتانیا شد. شاید یک پیش‌بینی از روزهای تاریک پیش‌رو بود که دولت بریتانیا با آغاز جنگ از این شعار استفاده کرد تا مناطقی که به احتمال زیاد مورد هدف بمب‌های آلمانی‌ها قرار می‌گیرد را به مردم بشناساند و از آنها بخواهد آرامش خود را حفظ کنند و به ارتش و دولت بریتانیا اعتماد داشته باشند. حدود 2.5 میلیون نسخه از آسوده‌باش‌ها در سراسر بریتانیا آماده نصب‌شدن بود اما این پوستر هیچگاه چاپ نشد، چراکه زمان مناسبی برای استفاده از آنها یافت نشد و بخش اعظم این پوسترها نابود شد. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا