اخبار
کد خبر : 270 ۱۳۹۴/۰۵/۰۲   

دریافت 100 میلیارد ریال خسارت از متخلفان دستکاری کنتور برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: حدود 100 میلیارد ریال خسارت از متخلفان دستکاری کنتور برق در آذربایجان غربی دریافت شده است .

به گزارش نای قلم، حمید کاظمی کیا امروز در جمع نمازگزاران ارومیه اظهار کرد: پنج درصد کنتورهای برق در استان دستکاری شده که در این ارتباط چهار هزار نفر متخلف به دستگاههای قضایی معرفی شده است.

وی افزود: 15 هزار فقره انشعاب غیرمجاز برق در استان شناسایی شده است که بیشتر در حاشیه شهرها بوده و خسارات زیادی همانند آتش سوزی را به بار می آورند .

کاظمی کیا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: میانگین مصرف برق در استان و کشور سه برابر میانگین جهانی است لذا این وضعیت می طلبد تا مردم استان در مصرف خود دقت بیشتری کرده و در منازل و ادارات الگوهای صحیح مصرف را رعایت کنند .

وی ادامه داد : با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر ، کم شدن نزولات آسمانی، کاهش آب پشت سدها، افزایش فوق العاده مصرف آب و برق و افزایش سرعت تبخیر آب باید در مصرف آب و برق صرفه جویی شود و در غیر این صورت با خاموشی برق درتابستان مواجه می شویم .

کاظمی کیا از مردم خواست در خرید لوازم برقی میزان نیاز را در نظر گرفته و از خرید وسایل بزرگ و پرمصرف خودداری کنند .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی همچنین استفاده از برق در بخش کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: استفاده یکسره از پمپ‌های آب توسط کشاورزان زمینه مصرف بی‌رویه برق‌ را فراهم می‌سازد.

وی از مشارکت کشاورزان آذربایجان غربی در مدیریت استفاده‌ از برق در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی‌هایی که سال گذشته در این خصوص انجام شد در بخش کشاورزی شاهد کاهش 57 مگاواتی مصرف برق بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: کشاورزان نیز با بالا بردن راندمان الکترو پمپ ها، استفاده از روش آبیاری قطره ای به جای غرقابی، آبیاری تحت فشار، استفاده از لوله کشی و کانالهای بتنی برای رساندن سریع و بدون هدررفت آب به محل زمین کشاورزی همکاری شایسته ای در بهینه سازی مصرف آب و برق با شرکت توزیع برق داشته باشند .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه 15 خرداد تا 17 شهریور اوج مصرف برق است، گفت: مشترکان برق استان می توانند با کاهش مصرف و استفاده از لوازم برقی استاندارد این شرکت را در نیل به تعهدات خود جهت ارائه برق مطمئن و کاهش 62 مگاواتی مصرف برق استان یاری رسانند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا