اخبار
کد خبر : 27 ۱۳۹۴/۰۳/۲۴   

نظام تولید سنتی جوابگوی اشتغال جوانان نيست

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربايجان غربي گفت: نظام تولید سنتی جوابگوی اشتغال برای جوانان نيست و باید با برنامه ریزی‌های صحیح و اصلاح نظام تولید بتوانیم این مشکل را مرتفع سازیم.

به گزارش ناي قلم هوشنگ عطاپور پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی کارآفرینی جوانان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار كرد: نگاه به مسائل و مشکلات جوانان باید نگاهی برنامه محور، توانمندساز و نگاه فرابخشی باشد.

وي افزود: اشتغال، ازدواج و مسکن، عدم تناسب بین رشته های دانشگاهی و نیاز جامعه و بازار کار، برخورد کلیشه ای با مسائل و مشکلات جوانان، نبود مطالعات و پژوهش‌های علمی در حوزه جوانان، مهم‌ترین مشکلات جوانان است از اين رو تغییر نگاه به حوزه جوانان ضروري است.

عطاپور تاکید کرد: مردم و مسئولان بايد نگاه خود را به جوانان تغییر دهند و با دیدگاه و رویکرد جدیدی نسبت جوانان عمل کنند.

وی اشتغال را یکی از عمده مشکلات جوانان و جامعه عنوان و اضافه كرد: برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان مي‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده كرد.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری ادامه داد: در آذربایجان غربی بیش از صد کارآفرین نمونه وجود دارد کارهای خلاقانه و ارزشمندی در استان انجام داده‌اند که باید از این ظرفیت و پتانسیل و استفاده از توان بخش خصوصی برای ایجاد زمینه های اشتغال جوانان استفاده کنیم.

وی به پایین بودن بهره‌وری تولید سنتی در استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم بتوانیم به سمت استفاده از دانش‌های جدید در تولید و کارآفرینی قدم برداریم.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در ادامه خواستار تشکیل جلسه ای با حضور مسئولان و مدیران استان، کارآفرینان نمونه و جوانان برای همفکری و هم اندیشی جهت ایجاد اشتغال و رفع مسائل و مشکلات جوانان شد.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا