اخبار
کد خبر : 2694 ۱۳۹۵/۰۴/۲۱   

میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی بیش از۲۱۲۰ میلیارد ریال است

 

 دبیر ستاد تجهیز درآمد استان در دومین جلسه ستاد تجهیز درآمد استان آذربایجان‌غربی گزارشی از عملکرد دستگاه‌های وصول‌کننده منابع درآمدی استان در سه‌ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد.
به گزارش نای قلم، داود غفارپور در گفت و گویی اظهار کرد: میزان وصولی درآمدهای استان آذربایجان‌غربی در سه ماه نخست سال جاری، بالغ‌بر ۲۱۲۰٫۵ میلیارد ریال بوده که از این میزان، ۱۷۳۲٫۸ میلیارد ریال از محل وصولی درآمدهای استانی و ۳۸۷٫۶ میلیارد ریال از محل وصول درآمدهای ملی بوده است.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: سهم درآمدهای استانی مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۵، با رشد ۱۹٫۹۸ درصدی نسبت به سال گذشته، معادل ۹۳۳۲٫۹ میلیارد ریال است.
غفاپور میزان رقم مصوب درآمدهای مالیاتی را با رشد۱۸٫۳ درصدی نسبت به سال قبل، معادل ۷۶۰۵٫۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان، معادل۴۵۰۵٫۴ میلیارد ریال مربوط به درآمد مالیات‌های مستقیم و معادل ۳۱۰۰ میلیارد ریال مربوط به درآمد مالیات‌های غیرمستقیم است.
دبیر ستاد تجهیز درآمد استان، سهم سایر دستگاه‌های اجرایی از رقم مصوب سال جاری را ۱۷۲۷٫۱ میلیارد ریال اعلام کرد.
نماینده وزیر اقتصاد در استان آذربایجان‌غربی افزود: عملکرد درآمدهای استان در ۳ماهه اول سال جاری، به میزان ۱۷۳۲٫۸ میلیارد ریال، به تفکیک از محل درآمدهای مالیاتی، درآمد حاصل از فروش کالاها و خدمات، درآمد حاصل از جرائم و خسارات، درآمد حاصل از مالکیت دولت و سایر درآمدهای متفرقه می‌باشد.
وی اظهار داشت: عملکرد اداره‌ کل امور مالیاتی با سهم ۸۴٫۱درصدی از کل وصول درآمدهای عمومی، به میزان ۱۴۵۷٫۵ میلیارد ریال است که از این میزان، ۹۸۴٫۶ میلیارد ریال از محل درآمد مالیات‌های مستقیم، و ۴۷۲٫۹ میلیارد ریال از محل درآمد مالیات‌های غیرمستقیم بوده است.
ایشان میزان تحقق این‌گونه درآمدها در ۳ماهه اول سال جاری را ۷۶٫۷درصد اعلام نمود.
دبیر ستاد تجهیز درآمد استان اظهار داشت: با لحاظ نمودن نظام یکپارچه مالیاتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش وابستگی به درآمدهای ارزی حاصل از فروش و صادرات نفت، نقش مالیات به‌عنوان ابزار سالم‌سازی اقتصادی و تأمین منابع مالی بودجه و هزینه‌های جاری و عمرانی دولت در راستای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، قابل‌توجه و حائز اهمیت ویژه است.

غفارپور دستگاه‌هایی چون حوزه نظارت گمرکات، ثبت اسناد و املاک، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از جمله دستگاه‌هایی اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری، ضمن تحقق وصول درآمدهای پیش بینی شده، دارای مازاد وصولی نیز بوده اند.
در ادامه، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به احصاء تکالیف درآمدی مصرح در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ و ارسال آن به دستگاه‌های متولی وصول درآمدهای استان توسط دبیرخانه ستاد، اظهار امیدواری کرد که با عمل به تکالیف درآمدی، تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی وصول‌کننده منابع درآمدی‌ و به‌کارگیری کلیه امکانات سازمانی، درآمدهای پیش‌بینی‌شده به‌طور کامل، محقق و اصلاح و بهبود فرآیندهای وصول درآمدی در استان در جهت فراهم نمودن زیرساخت‌های توسعه، میسر گردد.
گفتنی است در این جلسه، نمایندگان و مسئولان برخی از دستگاههای اجرایی که دارای کسری در تحقق درآمدهای وصولی پیش بینی شده در سه ماهه اول سال جاری بودند، به تشریح دلایل و عوامل دخیل در این رابطه پرداختند.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا