اخبار
کد خبر : 2691 ۱۳۹۵/۰۴/۲۱   

توجه به معرفی مشاهیر استان نباید مورد غفلت واقع شود

نامگذاری مکان ها به نام مفاخر فرهنگی استان در دستور کار شهرداری قرار گیرد

استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه متوازن به معرفی مشاهیر ملی و بومی استان نباید مورد غفلت واقع شود و باید به هر دو به یک میزان توجه کرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در سومین نشست انجمن مفاخر آذربایجان غربی اظهار کرد: نامگذاری مکان ها یا میادین به نام مفاخر فرهنگی استان و یا اختصاص قطعه ای از آرامگاه ارومیه برای هنرمندان باید از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر و مسئولان فرهنگی  در دستور کار ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت احیای نام و یاد مفاخر و اندیشمندان استان بیان کرد: باید توجه داشت که احیای نام مشاهیر و مفاخر استان نقش موثری در انتقال پیام و تفکرات و دانش این افراد به نسل های آتی دارد.

سعادت ادامه داد: اعتلای فرهنگی و تاریخ بومی منطقه با ارتقای جایگاه مفاخر علمی و فرهنگی میسر می شود و فعالیت شهرداری ها در زمینه فرهنگی بسیار وسیع بوده و می تواند در این زمینه به ایفای نقش بپردازد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه فرهنگ و ارزش گذاری بر آن قابل ارزیابی مادی نیست، اظهار کرد: سعدی و حافظ دارای آرامگاهی ساده هستند ولی آنچه که عظمتی خاص به این مکان ها بخشیده، ارزش معنوی و فرهنگی این افرادو نام آوران است.

وی اضافه کرد: توجه متوازن به معرفی مشاهیر ملی و بومی استان نباید مورد غفلت واقع شود و باید به هر دو به یک میزان توجه کرد.

سعادت گفت: آذربایجان غربی همواره در طول تاریخ به پاسداری از ارزش های ایرانی و اسلامی و مرزهای کشور پرداخته و در این عرصه پیشتاز بوده است و باید جایگاه فرهنگ و علم و هنر در استان ارزیابی شود و نقش موثر مردم این خطه در صیانت از مرزها و حتی زبان فارسی برای همگان بیان شود.

وی درباره یادمان شهید باکری نیز بیان کرد: 15 میلیارد تا به حال برای ساخت این یادمان هزینه شده و به نتیجه ای نرسیده و هنوز در مرحله تسطیح زمین است.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برگزاری نکوداشت های مختلف برای مشاهیر استان امسال جزو برنامه های این نهاد فرهنگی است که دو نکوداشت برگزار شده و برنامه ریزی هایی برای سایر مراسم نیز در حال انجام است.

وی خواستار نام گذاری میادین و ساختمان ها و مراکز آموزشی به نام مفاخر استان شد و بیان کرد: این امر گامی در راستای معرفی و احیای نام مفاخر استان است.

کریمی درباره قطعه هنرمندان و مشاهیر استان نیز گفت: هنرمندان استان نسبت به پیش بینی نشدن قطعه هنرمندان معترض هستند.

وی درباره احیای دروازه های تاریخی ارومیه نیز بیان کرد: خواهان احیای دروازه های شهر ارومیه در مکانهای سابق خود هستیم.

معاون شهردار ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: کار مطالعه ایجاد و بازسازی دروازه های هشت گانه شهر ارومیه در مبادی ورودی در حال انجام است.

غلامرضا عدل دوست اظهار کرد: برای احیای دروازه های تاریخی شهر، برنامه مدونی نداریم چرا که این ایده غیر قابل اجرا ست.

عدل دوست گفت: هزینه احداث هر دروازه 15 میلیارد ریال برآورد می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا