اخبار
کد خبر : 2679 ۱۳۹۵/۰۴/۱۸   

اقدامات درمانی مناسب برای مصدومان آتش سوزی خوی

وضعیت 11 مصدوم آتش سوزی شوریک خوی مناسب است

عصر روز چهارشنبه نهم تیرماه سال جاری انفجار کپسول گاز در یک منزل مسکونی در روستای شوریک از توابع بخش صفائیه شهرستان خوی 25 نفر از اهالی این روستا را با درجه سوختگی بالا روانه بیمارستان کرد.

در پی حادثه آتش سوزی و دستور ویژه وزیر بهداشت مبنی بر انتقال هوایی مصدومان این حادثه، تعدادی از مصدومان بدحال از طریق هواپیما به تهران منتقل و تمام امکانات درمانی و اورژانس در تهران، اصفهان و تبریز به منظور ارائه خدمات به مصدومان این حادثه بسیج شدند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در تشریح آخرین وضعیت مصدومان گفت: وضعیت 11 مصدوم آتش سوزی شوریک خوی مناسب است و روند درمان آنها در بیمارستان های استان و خارج از استان ادامه دارد.

باقر بهرامی اظهار کرد: در حال حاضر دو نفر در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان، دو نفر در بیمارستان سوانح سوختگی تبریز و بقیه حادثه دیدگان در خوی در حال معالجه هستند.

وی ادامه داد: میزان سوختگی حادثه دیدگان زیاد است ولی با این وجود، کادر درمانی بیمارستان های خوی، ارومیه، تبریز و اصفهان با تمام توان روند درمان این افراد را دنبال می کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت: تا کنون 13 نفر از مصدومان حادثه آتش سوزی در روستای شوریک شهرستان خوی به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده اند.

محمد آقاجانی با اعلام این خبر افزود: در این حادثه به علت انفجار کسپول گاز، 25 نفر از هموطنانمان دچار سوختگی شده بودند که در بیمارستان های تبریز، تهران و اصفهان بستری شدند و افرادی که جان خود را از دست دادند سوختگی های بین 80 تا 94 درصد داشتند.

وی با بیان اینکه اقدامات درمانی مناسب برای این مصدومان به خوبی انجام شده است، گفت: احتمال زنده ماندن افراد با این شدت سوختگی اندک است اما در حال حاضر پنج  نفر بستری هستند و درمان آنها ادامه دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا