اخبار
کد خبر : 2677 ۱۳۹۵/۰۴/۱۸   

ضرورت توجه دستگاه های اجرایی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی بر ضرورت توجه دستگاه های اجرایی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در سومین جلسه تخصصی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی اظهار کرد: اکثر مردم ایران قائل به رعایت عفاف و حجاب هستند ولی با این حال گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند فعالیت همه جانبه است.

وی از برگزاری برنامه های مختلف و متنوع در هفته حجاب و عفاف در سطح استان خبر داد.

رادفر با تاکید بر لزوم همکاری و مشارکت دستگاههای استانی در جهت برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های هفته حجاب و عفاف افزود: البته اجرای چنین برنامه هایی نباید مختص یک هفته باشد، بلکه انتظار می رود دستگاههای استانی، هفته حجاب و عفاف را بعنوان نقطه شروعی برای استمرار برنامه های ترویج حجاب و عفاف در سطح جامعه در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی و ابزارهای نوین هستیم، تصریح کرد: تولید محتواهای جذاب و به روز در رابطه با فرهنگ حجاب و عفاف در فضای مجازی با توجه به فراگیر بودن آن نیز می تواند کمک شایانی به ترویج این فرهنگ در جامعه نماید.

رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی استان همچنین از برگزاری اجتماع مردمی مدافعان حریم خانواده در شهرهای استان خبر داد و گفت: این اجتماع در روز 21 تیر ماه و با مشارکت بسیج و فرمانداری ها در سراسر استان برگزار می شود و هدف از آن این است که اعلام کنیم جامعه ما که یک جامعه ارزشی است مدافع و طرفدار عفت، حجاب و تحکیم بنیان خانواده ها است و هنجارشکنی ها را در این مسائل نمی پذیرد.

معاون استاندار از بازاریان و واحدهای صنفی نیز درخواست کرد برای اجرای هرچه بهتر برنامه های هفته حجاب و عفاف در سطح استان مشارکت و مساعدت لازم را داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه به تشریح بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته حجاب و عفاف پرداخت و گفت: هدف ما این است که با بهره گیری از توان دستگاه های استانی، برنامه های خوب و باشکوهی را در هفته حجاب و عفاف در سطح استان برگزار کنیم.

عطاپور، فضاسازی محیطی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی، ارائه کتاب و بروشور، ارسال پیامک، برگزاری کارگاه های آموزشی، تببین ضرورت عفاف و حجاب و واقعه مسجدگوهرشاد بعنوان نماد غیرت ایرانی، پیش بینی میز مشاوره و پاسخگویی به شبهات، تجلیل از فعالان حوزه حجاب و عفاف، فرهنگ سازی عمومی برای ترویج عفاف و حجاب و ... را از جمله برنامه های هفته حجاب و عفاف در سطح استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی استان، اقدامات دستگاه های استانی در هفته حجاب و عفاف را در ارزیابی های خود لحاظ خواهد کرد فلذا انتظار داریم دستگاه ها در اجرای برنامه های مربوط به این هفته، مشارکت کافی را داشته باشند.

اعضای ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی در حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف نیز در این جلسه، برنامه های دستگاه متبوع خود برای هفته حجاب و عفاف را ارائه کردند.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا