اخبار
کد خبر : 2672 ۱۳۹۵/۰۴/۱۵   

امام جمعه ارومیه میزان زکات فطریه در استان را اعلام كرد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: زکات فطریه خانواده‌هایی که قوت غالب آنها نان گندم می‌باشد با احتساب سه کیلوگرم گندم به ازای هر نفر 6 هزار تومان است.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی قریشی با اشاره به میزان زکات فطره در سال جاری گفت: با توجه به اين‌كه قوت غالب ما ايرانيان نان می‌باشد لذا مؤمنان بايستي قيمت سه كيلوگرم گندم را بر طبق قيمت محل زندگی خود محاسبه کرده و به عنوان فطريّه پرداخت کنند.
وي تصريح كرد: در استان آذربايجان غربي نيز با توجه به پرس و جوهايي كه بنده داشته‌ام قيمت هر كيلو گندم كه بتوان با آن نان تهيه كرد 2 هزار تومان است كه با احتساب 3 كيلوگرم گندم به ازاي هر نفر 6 هزار تومان می‌شود.
امام‌جمعه اروميه افزود: البته خانواده‌هایی که استطاعت مالی بیشتری دارند می‌توانند بیشتر از این میزان نیز فطریه پرداخت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی زكات فطره را یکی از این واجبات مهمي عنوان كرد كه از زمان غروب آخرين روز ماه مبارك رمضان بر هر مسلماني واجب می‌شود و سرپرست خانواده بايستي برای خود و همه کسانی که نانخور او هستند زکات فطره پرداخت کند.
امام‌جمعه اروميه با بيان اينكه بهتر است زکات فطره به همسایگان و خویشاوندان نیازمند پرداخت شود افزود: اگر کسی هم نتوانست زکات فطره را به دست نیازمندان واقعی برساند، ستاد زكات فطره استان صندوق‌هایی را به منظور دريافت فطريه در پایگاه‌ها، مساجد، مصلاها و محل‌های برگزاري نماز عيد فطر تدارک دیده‌اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا