اخبار
کد خبر : 2668 ۱۳۹۵/۰۴/۱۴   

اندیشه نوجوانان با« تراوش قلم» ماندگار می‌شود

کانون آذربایجان‌غربی در ویژه‌برنامه‌ای با عنوان تراوش قلم، روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان را به همراه اهل قلم و اندیشه جشن گرفت.

 به گزارش نای قلم به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، ویژه‌برنامه روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور نویسندگان و شاعران استان و اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز کانون ارومیه در مجتمع شهید رسول فرخی کانون برگزار شد.

زهرا آب‌سوران معاون فرهنگی کانون استان در این ویژه‌برنامه با اشاره به نامگذاری یک سال کانونی به نام سال خوب زبان مادری از اعضا اهل قلم خواست با هنر خود در حفظ زبان مادری سرزمینشان بکوشند.

آب‌سوران در ادامه با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانانی که از سنین پایین نوشتن را آغاز کرده‌اند شاعران و نویسندگان توانمند آینده کشور هستند، گفت: برای خوب نوشتن مطالعه کتاب را به عنوان گام اول و اساسی فراموش نکنیم.

در ادامه این برنامه شعرخوانی مظفر خداوندگار شاعر و نویسنده طنزپرداز کشور و استان به زبان ترکی با استقبال قابل توجهی از طرف اعضا مواجه شد.

قرائت اثر و شاهنامه‌خوانی توسط اعضا از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

روز 14تیرماه به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان«روز قلم» و روز 18 تیرماه به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا