اخبار
کد خبر : 2663 ۱۳۹۵/۰۴/۱۴   

توسعه روستایی بهترین راه مبارزه با حاشیه‌نشینی

عضو هیات رئیسه مجلس ارتقا امنیت شغلی دهیاران را ضروری دانست و گفت: دهیاری‌ها در توسعه روستا نقش کلیدی دارند و توسعه روستایی هم بهترین راه مبارزه با حاشیه‌نشینی کلان‌شهرهاست.

به گزارش نای قلم، محمد قسیم عثمانی در گفت وگویی به مناسبت روز دهیاری‌ها (14 تیرماه)، گفت: دهیاری‌ها در توسعه روستا نقش کلیدی دارند و توسعه روستایی بهترین راه مبارزه با حاشیه‌نشینی کلان‌شهرها است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توسعه روستاها بدون تقویت دهیاری ها امکان پذیر نیست، تصریح کرد: دهیاران نقش شهرداران را در روستاها بازی می‌کنند، در حقیقت نقش این گروه کاری بی بدیل و قابل تکریم است.

وی ضمن تبریک به دهیاران، گفت: دولت و مجلس می تواند در راستای امنیت شغلی دهیاران گام مثبتی بردارد، این همکاری سبب رسیدن دهیاران به حقوق حقه خود خواهد شد.

عثمانی با تاکید بر ضرورت ارائه لایحه ارتقا امنیت شغلی دهیاران، گفت: لایحه مذکور قادر خواند بود مشکل دهیاران و بخشی از مشکلات شوراهای روستاها را مرتفع سازد، متاسفانه در حال حاضر دهیاران از مزایایی همچون بیمه، حق ایاب و ذهاب و سایر امکانات محروم هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه انتقادات مطرح در خصوص مدیریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را یادآور شد و افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید بیش از گذشته به وظایف خود بپردازند و برخورد تعصبی نسبت به دهیاران داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان دهیاری ها و شهرداری ها در تدوین لایحه ارتقا امنیت شغلی دهیاران می تواند نقش موثری داشته باشد، تاکید کرد: دولت باید منابع مالی بیشتری را به این بخش تخصیص دهد البته سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هم باید بیش از پیش در تخصیص منابع به دهیاران توجه داشته باشد.

عثمانی با انتقاد از اینکه دهیاری‌ها با حداقل هزینه اداره می‌شوند، گفت: متاسفانه توسعه روستاها و فعالیت دهیاران با کمک‌های مردمی در جریان است که باید با کمک دولت اصلاح شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای تقویت روستاها بنیاد مسکن نیز کارهای عمرانی در قالب طرح هادی را باید از کانال دهیاری‌ها انجام دهد تا این گروه نیز بتواند نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا