اخبار
کد خبر : 2662 ۱۳۹۵/۰۴/۱۴   

راه اندازی سيستم يكپارچه شهرسازي مناطق 5 گانه شهرداري اروميه

خدمات شهرداری ارومیه به صورت الکترونیکی ارائه می شود

سيستم يكپارچه شهرسازي مناطق 5 گانه شهرداري اروميه به مناسبت روز شهرداري ها و دهياري ها، امروز طی مراسمی راه اندازی شد.

به گزارش نای قلم، استاندار آذربایجان غربی در این مراسم استفاده از سیستم جدید و یکپارچه شهرسازی ارومیه را در کم کردن حجم کاری مجموعه بزرگ شهرداری موثر دانست.

قربانعلی سعادت با بیان اینکه راه‌اندازی سیستم‌ الکترونیکی موجب شفاف‌سازی عملکرد و تسهیل خدمت‌رسانی می شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه به دنبال سیستم‌ الکترونیکی دخالت انسان نیز کمتر می‌شود، لذا کارها درست و دقیق پیش می‌رود.

به گفته وی با ارائه خدمات به صورت اتوماسیون به شهروندان ارائه می شود پاسخگویی به خدمات موردنیاز شهروندان در کوتاهترین زمان ممکن می شود.

ارائه خدمات شهرداری به وسیله اینترنت به شهروندان

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: 25 هزار نفر در شهرداری ها، دهیاری های و شوراهای اسلامی استان فعالیت می کنند.

سیف الله مطلبی با بیان اینکه یک هزار و 669 دهیاری و تعداد قابل توجهی شهرداری در استان فعالیت می کنند، اضافه کرد: 10 هزار نفر به صورت مستقیم و برای 10 هزار نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم توسط شهرداری‌ها اشتغال ایجاد شده است و همچنین به واسطه شورای اسلامی شهر و روستا 5 هزار نفر مشغول به کار هستند.

مطلبی با بیان اینکه برای تسهیل در خدمت‌‌رسانی و توسعه سیستم‌های الکترونیکی باید گام های اساسی برداشته شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سیستم خدمات شهرداری به وسیله اینترنت به اقشار مختلف مردم اعم از شهروندان و مدیران ارائه می شود.

ارایه بیش از 123  مورد از خدمات شهری به صورت الکترونیک

سپس شهردار ارومیه به ایراد سخنرانی پرداخت. محمد حضرت پور تصریح کرد: با راه اندازی سیستم یکپارچه سازی شهری و بخشي از اقدامات هوشمندسازي شهر افق 1404 شهر ارومیه در حال تحقق است.

 وی گفت: اقدامات عملي برای تحقق راه اندازی سیستم يكپارچه سازی شهرداری ارومیه از سال 91 صورت گرفته است.

شهردار ارومیه بیان کرد: سیستم یکپارچه سازی شهرسازی با برگزاری بیش از 15 هزار ساعت جلسه در طی مدت چهار سال با هدف تسهیل ارائه خدمات به شهروندان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه سيستم یکپارچه سازی شهرسازی در نگاه اول با هدف تسهیل در امورات مدیریت شهری شکل گرفت، عنوان کرد: بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته در سطح شهر نگاه اول مقوله یکپارچه سازی به رفاه شهروندان و کاهش نارضایتمندي در حوزه صدور پروانه ساختمانی منجر شد .

حضرت پور افزود: خدماتی چون از جمله صدور پروانه به صورت الکترونیک، پویا سازی فرایند ضابطه برای تهیه نقشه، پویا سازی تحلیل پروانه و را اندازی خدمات برای شهروندان از جمله شهرنما گنجانده شده است .

شهردار ارومیه با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 123  مورد از خدمات شهری شهرداری ارومیه به صورت الکترونیک ارائه می شود، تصريح كرد: ارائه خدمات به صورت الکترونیک باعث کاهش سفرهاي درون شهري و مراجعه به ادارات مي شود.

وی با اشاره به افق 1404 ارومیه یعنی شهری پاک، سبز، فرهنگی مجهز به فناوری اطلاعات و حمل و نقل ریلی ادامه داد: در تحقق بخشي از اين افق، تاکنون  بیش از 70 هزار نفر از شهروندان از آموزش شهروند الکترونیک بهره مند شدند .

حضرت پور با بیان اینکه ارومیه به عنوان يكي از پنج شهر هوشمند در کشور به صورت  پایلوت انتخاب شد، خاطرنشان كرد: آموزش های شهروند الکترونیک و سیستم یکپارچه سازی شهرسازی از آایتم هاي گام برداستن به سمت دولت الکترونیک با هدف کاهش ترافیک است .

وی با بیان اینکه برای تحقق افق 1404 باید زیرساخت های ان از هم اکنون محقق شود، بیان کرد: تاکنون 50 درصد از برنامه ها و اهداف برای رسیدن به افق 1404  شهر اروميه محقق شده است.

 شهردار اوميه  شهر سبز را  یکی از محورهای افق 1404 ارومیه دانست و گفت:  در چند سال اخیر 280 هکتار توسعه فضای سبز در شهر اروميه  انجام شده است  و  تو سعه ديگري در اين بخش تحت عنوان کمربند سبز است كه تاكنون بیش از 80 هکتار آن اجرايي شده است.

وی با  تاكيد بر اينكه برای رسیدن به  افق 1404 شهری سبز باید سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند را به 12 متر برسانیم.گفت: اکنون سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند در ارومیه 8.5 متر است.

حضرت پور با اشاره به اينكه شهر پاک یکی دیگر از محورهای افق  است1404،  عنوان كرد: احداث رینگ کمربندی به طول 24 کیلومتر با 17 تقاطع غیر هم سطح، احداث تراموای برقی با اعتبار 660 میلیارد تومان  و خرید اتوبوس های هیبریدی در راستای کاهش الودگی هوا 1404 در دست اجرا است .

وی ادامه داد: در راستای شهر الکترونیک مقرر شده است با هماهنگي ثبت اسناد، سند هاي تك برگي براي 11 هزار 200 هکتار شامل 25 درصد شوارع و 25 درصد حوزه خدمات شهری  در سيستم يكپارچه شهرسازي صادر شود.

80 درصد مراجعات به شهرداري در حوزه معماري و شهرسازي است

قائم مقام شهردار اروميه هم در این مراسم گفت: بر اساس بررسي ها 80 درصد مراجعات به شهرداري اروميه  در حوزه معماري و شهرسازي است .

غلام رضا عدل دوست، ادامه داد: شهرداري اروميه در راستاي تحقق افق 1404 شهر اروميه،  تحقق اقتصادي مقاومتي، حركت به سمت شهر دانش محور، سهولت در ارائه خدمات به شهروندان، كاهش ترافيك و آلودگي سيستم يكپارچه شهرسازي را راه اندازي كرد.

وي با بيان اينكه تعداد 32 زير سيستم درسيستم يكپارچه شهرسازي گنجانده شده است، اظهار داشت: سسيستم يكپارچه شهرسازي  شامل  مواردی از جمله صدورپروانه به صورت الكترونيك، پوياسازي فرآيند ضابطه براي تهيه نقشه، پوياسازي تحليل پروانه، پويا سازي محاسبات فني و درآمدي، پويا سازي محاسبات شهرسازي، راه اندازي خدمات براي شهروندان شامل شهرنما، خدمات عوارض نوسازي است.

در حاشيه مراسم افتتاح سيستم يكپارچه شهرسازي براي اولين بار در كشور مراسم سوگند نامه كاركنان جديد الاستخدام شهرداي هاي استان آذربايجان غربي برگزارشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا