اخبار
کد خبر : 2657 ۱۳۹۵/۰۴/۱۳   

آخرین تدابیر اتخاذ شده برای مشمولین نظام وظیفه

معاون وظیفه عمومی آذربایجان غربی آخرین تدابیر اتخاذ شده برای مشمولین نظام وظیفه را اعلام کرد.

به گزارش نای قلم سرهنگ حبیب جعفرزاده در نشست خبری با خبرنگاران گفت: طبق آخرین تدابیر اتخاد شده، تمهیداتی که برای سربازان متاهل در نظر گرفته شده، به ازای هر فرزند از 3 ماه کسر خدمت برخوردار می شوند و همچنین می توانند به مانند کادر رسمی نیروهای مسلح سالانه یک ماه مرخصی استعلاجی داشته باشند.

وی افزود: محل خدمت سربازان متاهل باید محل سکونت همسرانشان باشد و همچنین 3 روز در هفته بعد از اتمام وقت اداری می توانند به منزل بروند.

جعفرزاده ادامه داد: سربازان در حین خدمت باید صاحب یک شغل، مهارت یا حرفه باشند که اولویت شرکت در دوره های برگزار شده برای کسب مهارت با سربازان متاهل است و همچنین اگر در حین خدمت سربازی ازدواج یا صاحب فرزند باشند نصف پاداشی که به کادر رسمی داده می شود شامل سربازان نیز خواهد شد.

وی در خصوص سرباز معلمان گفت: هر سال تعدادی بر مبنای نیاز آموزش وپرورش پس از گذراندن دوران آموزشی در آموزش و پرورش خدمت می کنند که امسال به علت برخی ناهماهنگی ها جذب این سربازان با 3 ماه تاخیر به یک مهر 95 موکول شد که در صورت درخواست سربازان می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 اعلام آمادگی کنند.

جعفرزاده گفت: سربازانی که قبل از اعزام کارت معافیت کفالت یا معافیت پزشکی دریافت کرده اند پس از به دست آوردن سلامتی می توانند برای گذراندن دوران خدمت اعلام آمادگی کنند که سن و مدرک تحصیلی مبنای ابطال کارت معافیت است.

وی ادامه داد: افراد زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم که سن شان بیشتر از 30 سال نباشد، افراد دارای مدرک لیسانس که بیشتر از 33 سال نباشد، افراد دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس تا محدوده سنی 36 سال و افراد دارای مدرک دکتری تا سن 40 سال می توانند درخواست ابطال کارت معافیت را داشته باشند.

جعفرزاده گفت: طرح جریمه برای غایبان سال 95 طبق مصوبات سال 94 اجرا می شود یعنی افرادی که 8 سال یا بیشتر غیبت داشته باشند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 میزان جریمه را استعلام کنند.

به گزارش ایسنا معاون وظیفه عمومی آذربایجان غربی گفت: مبنای محاسبه جریمه میزان غیبت و مدرک تحصیلی است که نحوه پرداخت به دو روش مستقیم و وام بانکی صورت می گیرد که در صورت پرداخت مستقیم 30 درصد برای بار اول و ما بقیه تا پایان سال پرداخت  و در صورت وام بانکی نیز باید 30 درصد توسط فرد در ابتدا به بانک پرداخت شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا