اخبار
کد خبر : 265 ۱۳۹۴/۰۴/۳۱   

استقرار کارشناسان بهداشتی در رستوران‌های اروميه

رئیس مرکز بهداشت ارومیه گفت: کارشناسان بهداشتی در رستوران‌های اروميه مستقر هستند.

به گزارش ناي قلم، علی صدقیانی فر در گفت‌وگويي اظهار كرد: با حضور ناظران بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران‌ها تخلفات بهداشتی به حداقل رسیده است.

وي اظهار كرد: با توجه به ضرورت ارتقاي بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مرکز بهداشت شهرستان ارومیه از پنج سال گذشته اقدام به استقرار کارشناسان بهداشتی از جمله مهندسان بهداشت محیط، تغذیه و دامپزشکان در رستوران‌های سطح شهر ارومیه به منظور نظارت مستمر بر فرآیند تهیه و طباخی غذاهای آن‌ها كرده است تا افراد مذکور بتوانند در انتخاب مواد اولیه سالم از جمله گوشت قرمز و گوشت سفید و ماهی سالم و دارای تاریخ انقضاء، روغن و تهیه سالاد ... اعلام نظر كرده و همچنین بر کنترل و نظارت بهداشتی فرآیند دفع فاضلاب و اوضاع و احوال عمومی رستوران‌ها به ویژه پشت صحنه آشپزخانه‌ها از نظر رعایت کاشی‌کاری و قابل شستشوی بودن دیوارها و کف آشپزخانه اقدام كند.

صدقیانی فر خاطرنشان كرد: دقت نظر در به کار گیری افراد سالم و دارای کارت تندرستی و مجاب كردن آن‌ها به طی دوره های آموزشگاه بهداشت اصناف از دیگر وظایف ناظران است.

وي تصريح كرد: در بررسی میدانی و اظهار نظر شهروندان و برخی صاحب نظران همچنین مجمع امور صنفی و اتحادیه اغذیه فروشان و نیز ارزیابی کارشناسان بهداشت محیط نشان می‌دهد که به طور محسوس اوضاع و احوال رستوران‌ها با این مداخله بهبود چشم گیری یافته و تخلفات احتمالی به حداقل رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه در ادامه افزود: دستمزد ناظران بهداشتی از طریق صاحبان رستوران‌ها و اتحادیه مربوطه واریز و از آن طریق به ناظران بهداشتی پرداخت می‌شود که این امر موجب اشتغال زایی حداقل 12 الی 15 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته های فوق شده است و با اجرایی شدن طرح خوداظهاری مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که شباهت بسیاری به طرح ابتکاری مرکز بهداشت شهرستان ارومیه دارد امید می‌رود هدف از اجرای این طرح را بیش از پیش در مسیر ارتقاء و تعالی قرار دهد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا