اخبار
کد خبر : 2648 ۱۳۹۵/۰۴/۱۲   

اخبار کوتاه شهرستان ها

پیچ چهار سانتی متری از روده کودک 14 ماهه سردشتی خارج شد

یک پیچ چهار سانتیمتری با تلاش تیم جراحی در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان مرزی سردشت از داخل روده های یک کودک 14 ماهه با موفقیت خارج شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سردشت گفت: این کودک روز گذشته توسط والدینش به اورژانس این بیمارستان مراجعه کرده بود که پس از ویزیت و انجام اقدامات پزشکی و رادیولوژی، پزشک اورژانس متوجه وجود این پیچ در داخل روده وی شد.

سامان کتابچیان افزود: بیمار پس از سه روز کنترل مسیر حرکتی جسم خارجی قرار گرفت که به علت عدم حرکت جسم در روده، تصمیم به انجام عمل جراحی و باز کردن شکم کودک گرفته شد.

وی اضافه کرد: پس از اقدامات اولیه بستری و انتقال به اتاق عمل، این کودک توسط تیم جراحی این مرکز درمانی و مورد عمل جراحی قرار گرفت و این جسم خارجی از روده وی خارج شد.

دکتر کتابچیان افزود: پس از باز شدن شکم و شناسایی محل نزدیک به پیچ و مشاهده آن در نزدیکی زائده آپاندیس، جهت جلوگیری از باز کردن مستقیم دیواره روده و آسیب بیشتر روده، پیچ به دقت به داخل آپاندیس هدایت شده و پس از انجام عمل آپاندکتومی برداشتن زائیده آپاندیس جسم خارجی انجام شد.

وی اظهار کرد: کودک بیمار پس از انجام عمل جراحی و 2 روز بستری در بخش جراحی با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

دکتر کتابچیان از والدین خواست جهت ارتقای سلامت کودکان و جلوگیری از حوادث ناگوار، مراقبت بیشتری بر اعمال کودکانشان داشته باشند.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق است و در 250 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

کشف برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه ای در پیرانشهر

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر از کشف برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه ای خبر داد.

ایزان گفت: طی گشت و پایش حوزه استحفاظی شهرستان، در محدوده رودخانه خره برداشان یک دستگاه لودر ودودستگاه کمپرسی اقدام به برداشت غیر مجاز شن و ماسه از محدوده رودخانه می نمودند که توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و منابع آب جلوگیری به عمل آمد و مراتب در محل بعنوان تخلف زیست محیطی صورتجلسه گردید.

وی گفت: رودخانه­ها اکوسیستم های ارزشمند شهرستان محسوب می شوند و بصورت مستمر و روزانه تحت پایش اداره حفاظت محیط زیست قرار دارند

ایزان افزود: ضرورت حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی بوده و انتظار می رود اقشار مختلف مردم در جهت حفظ محیط زیست و سیمای طبیعت با اداره محیط زیست همکاری و مشارکت کنند.

شکارچیان متخلف به تحمل چهار سال حبس و جزای نقدی محکوم شدند

شکارچیان متخلف در منطقه شکار ممنوع زرآباد خوی به تحمل 4 سال حبس و جزای نقدی محکوم شدند.

جبرائیل قلی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی از صدور رای دادگاه به تحمل 4 سال حبس و جزای نقدی برای شکارچیان غیرمجاز به جرم تمرد در مقابل مامورین – تخریب خودروی سازمانی و شکار جانوران وحشی خبر داد.

قلی پور با بیان این خبر گفت: هفت نفر متخلف حرفه ای شکار که به صورت شبانه در منطقه شکار ممنوع زرآباد خوی اقدام به شکار یک سر خرگوش با دو قبضه اسلحه شکاری ( قاچاق ) نموده بودند با تلاش به موقع مامورین یگان حفاظت اداره خوی در حین دستگیری از فرمان مامورین تمرد و نسبت به تخریب خودروی سازمانی نمودند که با هوشیاری مامورین اسلحه ها و شکار از محل جرم کشف ، افراد شناسایی و پرونده متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان خوی ارجاع گردید.

قلی پور اضافه کرد: طی پیگیری های جدی و مصمم اداره حفاظت محیط زیست خوی، افراد خاطی از حیث تخریب خودرو به تحمل 3 سال حبث تعزیری و از حیث تمرد در مقابل مامورین به تحمل 1 سال حبس تعزیری و از حیث شکار به پرداخت 3 میلیون ریال جزای نقدی و مضافا دو نفر دارندگان سلاح غیرمجاز به ضبط سلاح ها به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و پرداخت 20 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی با تقدیر از اقدام قاطع تشکیلات قضائی شهرستان خوی در برخورد قاطع با تخلفات زیست محیطی اضافه کرد : از مردم دوستدار و علاقه مند محیط زیست شهرستان خوی درخواست داریم تا اطلاعات هرگونه نگهداری غیرمجاز حیات وحش ، شکار غیرمجاز توسط افراد متخلف و اقدامات مشکوک شکارچیان در منطقه حفاظت شده مراکان و منطقه شکار ممنوع زرآباد به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی با شماره تلفن 36444926 اطلاع دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا