اخبار
کد خبر : 2641 ۱۳۹۵/۰۴/۱۲   

قیمت خرید تضمینی گندم تعیین شد

پیش بینی خرید 600 هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم برای امسال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید، حداکثر تا دو درصد سن زدگی و رطوبت 12 درصد از قرار هر کیلوگرم به مبلغ 12705 ریال تعیین شده است.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده در گفت و گوی خبری اظهار کرد: در سال جاری نیز مثل سال گذشته بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل انتخاب شده که متولیان خرید پس از تهیه و تکمیل چک لیست ها آن را در اختیار بانک برای پرداخت وجه گندم خریداری شده قرار خواهند داد.

وی افزود: زمان خرید در استان از اویل تیرماه لغایت پایان آبان ماه است.

کریم زاده از آغاز برداشت گندم از مزارع استان خبرداد و گفت: در سال زراعی جاری پیش بینی می کنیم بیش از 700 هزار تن گندم از مزارع گندم دیم و آبی استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: برداشت گندم از مزارع استان آغاز شده و پیش بینی می شود از 358 هزار هکتار گندم کشت شده در استان بیش از 700 هزار تن محصول برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از 15 درصد افزایش برخوردار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کمباین های فعال در امر برداشت گندم استان به تعداد 965 دستگاه هستند که شامل 845 دستگاه کمباین بومی و 120 دستگاه مهاجر هستند و همچنین تعداد دروگرهای فعال در این راستا نیز سه هزار و 750 دستگاه است که در امر برداشت محصول توسط زارعین استان به کارگیری خواهند شد .

 کریم زاده افزود: پیش بینی خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان هم حدود 600 هزار تن برآورد می گردد که نسبت به سال قبل حدود 20 درصد افزایش خواهد داشت.

وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد امسال مجری خرید تضمینی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی است که در استان ما علاوه بر شرکت مذکور سازمان تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر کار خرید تضمین گندم را به عهده خواهد داشت.

کریم زاده تصریح کرد: تعداد مراکز خرید گندم در استان به تعداد 133 مرکز است که 107 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستائی و 26 مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی است که آماده تحویل محصول زارعین استان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عمده شهرستان های تولید کننده محصول گندم در استان را به ترتیب ارومیه، بوکان، میاندوآب، پیرانشهر، مهاباد و شاهین دژ و نقده عنوان کرد.

کریم زاده تاکید کرد: امسال سازمان جهاد کشاورزی استان ها موظف شده اند لیست کشاورزان تولید کننده گندم را با مشخصات کامل نام شهرستان، دهستان، روستا، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، سطح زیر کشت، پیش بینی میزان تولید و رقم گندم تولیدی را در اختیار شرکت غله استان قرار دهند که این کارها در سطح استان انجام گرفته است.

وی یادآورشد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال گذشته 11550 ریال بوده که امسال به 12705 ریال افزایش یافته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا