اخبار
کد خبر : 2637 ۱۳۹۵/۰۴/۱۱   

شرکت در راهپیمایی روز قدس جهاد لسانی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس یک جهاد لسانی است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: امام خمینی(ره) روز قدس را برای دفاع از مظلومان فلسطین بنا نهادند که این امر در راستای دستور خداوند متعال در قرآن کریم است.

وی افزود: در اسلام آمده است که دفاع از مظلوم جز واجبات شرعی بوده؛ پس دفاع از مردم مظلوم فلسطین عمل به دستورات دین است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: باید با جهاد لسانی و فریاد علیه رژیم غاصب صهیونیسم از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم و دوستی خود را نسبت به مظلومان و دشمنی با ظالمان را به جهانیان نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:بر اساس نقلی که سید رضی در نهج البلاغه آورده است حضرت علی (ع) در وصیت نامه خود حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم را بسیار سفارش کرده‌اند.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: احادیث و روایات متعددی در دین مبین اسلام برای دفاع از مظلوم در مقابل ظالم به ویژه در سرزمین‌های اسلامی وارد شده که از جمله آنها وصیت امام علی (ع) در آخرین ساعات عمر پربرکت خود به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در یاری مظلومان و دشمن بودن با ظالمان است
وی به نزدیک بودن زمان برداشت محصولات باغی و زراعی به ویژه محصولات مشمول زکات در استان اشاره کرد و افزود: پرداخت زکات از واجبات دین مبین اسلام است و باید بیش از پیش مد نظر مسلمانان باشد تا زمینه ریشه کنی فقر در جامعه اسلامی فراهم شود.
امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: مؤمنان توجه داشته باشند که زکات فطره و وجوهات شرعی را به هر کسی نمی‌توان داد، پس توجه داشته باشند که یا از طریق شورای زکات فطره اقدام کنند یا به فردی که شرایط لازم را داشته باشد ارایه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه موضوعات سلسله مباحث خانواده به مبحث اعتمادسازی در خانواده بسیار سفارش نمود و افزود:متأسفانه به دلیل برخی تهاجمات فرهنگی در جامعه و خانواده ها گاها اتفاقاتی می‌افتد که اعتماد در خانواده‌ها سلب می‌شود، بنابراین خانواده‌ها طوری رفتار کنند که مواضع تهمت از بین برود و اعتماد در خانواده جاری باشد.
وی اعضای خانواده را موظف به اعتمادسازی یکدیگر دانست و گفت: متأسفانه در اثر تهاجمات فرهنگی کشورهای غربی، اعضای خانواده نسبت به هم بی اعتماد شده اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا