اخبار
کد خبر : 2636 ۱۳۹۵/۰۴/۱۰   

جایگزینی صادرات آذربایجان‌غربی به سه کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر جایگزینی بخش صادرات استان، گفت: هم‌اکنون سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال مطالعه برای جایگزینی صادرات آذربایجان‌غربی به کشورهای پاکستان، هندستان و حاشیه خلیج‌فارس است.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در گفت و گویی اظهار کرد: در شرایط حاضر 55 تا 60 درصد صادرات استان آذربایجان‌غربی به کشاورزی یا صنایع وابسته به آن اختصاص داشته و علاوه بر آن 90 درصد صادرات استان به کشور عراق است.

وی با اشاره به پیشنهاد مصوبات جدید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان، تصریح کرد: هدف اصلی از پرداخت تسهیلات موضوع دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط، راه‌اندازی و رساندن فعالیت واحد به ظرفیت حداکثری برای امکان تداوم فعالیت همراه با امکان بازپرداخت مقدمات بانکی است.

اسکندری بیان کرد: مقرر شده است تمام بانک‌های عامل در صورت تصویب پرداخت تسهیلات به هر کدام از واحدها در این کارگروه تا پایان سال ضمن توقف اقدامات اجرایی در زمینه این دسته از واحدها، از صدور اجرائیه‌های جدید خودداری کرده تا امکان فعال‌سازی فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در زمینه تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط افزود: در این رابطه واحدهای دارای مصوبه در کارگروه به 255 مورد رسیده است.

 وی اظهار کرد: علاوه بر آن، واحدهای معرفی شده به بانک از طریق سامانه بهین‌یاب 139 و طرح‌های معرفی شده به بانک از طریق این سامانه 24 طرح است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا