اخبار
کد خبر : 2635 ۱۳۹۵/۰۴/۱۰   

چاپ کتاب توانمندی‌های شهرستان‌های تابعه استان در قالب اینفوگرافیک

 نماینده وزیر و مدیرکل و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی گفت: کتاب پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان‌های تابعه استان آذربایجان‌غربی در قالب اینفوگرافیک، کاربردی‌ترین شاخص‌های مورد نیاز متقاضیان سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در شهرستان‌های استان را در 11 بخش به تصویر کشیده است.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور با اشاره به گردآوری و چاپ آمار و اطلاعات کاربردی شهرستانهای استان برای سرمایه‌گذاران خارجی در قالب یک کتاب اینفوگرافی و با سه زبان مختلف، در گفت و گویی اظهار کرد: این کتاب که در نوع خود منحصر بفرد و برای نخستین بار در سطح استان کار شده است، در بخش اول آن، نمای کلی از نقشه شهرستان مدنظر با اطلاعات موجود، من جمله مختصات جغرافیایی، مساحت شهرستان، فاصله تا مرکز استان، فاصله تا نزدیکترین خط راه آهن و ... آورده شده است.

وی افزود: بخش دوم اطلاعات جمعیتی هریک از شهرستان‌ها را در بر می‌گیرد، که شامل، جمعیت کل، جمعیت شهری و روستایی، جمعیت زن و مرد، تعداد بخش و روستا براساس آخرین سرشماری انجام شده در کشور بوده و بخش سوم اینفوگرافیک، به شاخص‌های تولیدی حوزه ی کشاورزی اختصاص پیدا کرده است که این شاخص‌ها عبارتند از میزان تولیدات زراعی، دامی و باغی و نیز 3 محصول اصلی در حوزه‌های زراعی، دامی و باغی، براساس آخرین آمار گردآوری شده از دستگاه‌های ذی ربط.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان‌غربی گفت: در بخش چهارم کتاب که به سه زبان فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی نوشته شده است توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان، تعداد معادن در حال بهره برداری، تعداد معادن موجود و نیز نام معادن موجود در هر یک از شهرستان‌ها، مورد اشاره واقع شده  و بخش پنجم این گزارش  نیز مربوط به شاخص‌های موجود در بخش صنعت می‌باشد که 3 شاخص مهم در این بخش مورد اشاره قرار گرفته‌اند. شاخص‌های موجود در این بخش عبارتند از، تعداد جوازهای تأسیس صادر شده، تعداد پروانه‌های صنعتی صادر شده و نیز رشته فعالیت‌های عمده صنعتی در شهرستان‌های استان.

غفارپور اضافه کرد: بخش ششم فاصله هریک از شهرستان‌های استان را با مراکز استانهای مرزی و صنعتی نشان داده و بخش هفتم نیز اطلاعات کلی در رابطه با وضعیت آب و هوای شهرستان را در اختیار متقاضیان قرار می دهد که شامل، نوع آب و هوا، میانگین دما، میانگین بارش، تعداد روزهای یخبندان و نیز میانگین سرعت وزش باد می‌باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان غربی با اشاره به فقر اطلاعات لازم در رابطه با توانمندی های استان به زبان‌های زنده دنیا برای استفاده سرمایه‌گذاران خارجی، از استمرار تهیه و تدوین این‌گونه بسته‌های اطلاع رسان در مجموعه متبوع خود، خبر داد.

وی در مورد سایر بخش های این کتاب گفت: بخش هشتم کتاب پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان‌های تابعه استان آذربایجان‌غربی به معرفی جاذبه‌های طبیعی - گردشگری و نیز تاریخی – مذهبی هریک از شهرستان‌های استان اختصاص پیدا کرده و در بخش نهم، چهار شاخص توسعه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است و به وجود و عدم وجود هر یک از این چهار شاخص گمرک، بازارچه مرزی، راه آهن و فرودگاه در شهرستان اشاره شده است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی افزود: بخش دهم نیز اشاره کلی به تعداد زیرساخت‌های موجود در شهرستان دارد، این زیرساخت‌ها عبارتند از: تعداد مراکز بهداشتی و درمانی، تعداد انشعاب‌های گاز، مساحت اراضی کشاورزی، تعداد شهرک‌های صنعتی، تعداد انشعاب مشترکین فاضلاب، تعداد انشعاب مشترکین آب، تعداد انواع مشترکین برق، و نیز تعداد مخازن و جایگاه‌های فروش مواد سوختی.

وی بخش یازدهم  کتاب را مختص تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری دانست.

گفتنی است کتاب مزبور به سه زبان فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی به صورت مصور و برای اولین بار در قالب اینفوگرافی منتشر گردیده است.

برای دریافت نسخته الکترونیک این کتاب مصور می توانید به آدرسwww.ag.mefa.ir ، پورتال رسمی اداره کل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان‌غربی مراجعه کنید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا