اخبار
کد خبر : 2632 ۱۳۹۵/۰۴/۱۰   

تجهیز مراکز جمع آوری شیر استان به سیستم های شیرسرد کن

استاندار آذربایجان غربی گفت: موضوع خرید شیر به صورت دو مرحله ای توسط کارخانه ها و همچنین تجهیز مراکز جمع آوری شیر به سیستم های شیرسرد کن جهت ارتقای کیفیت و جلوگیری از آلودگی های میکروبی در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دامداران و کارخانه های تولید شیر استان اظهار امیدواری کرد با این اقدامات بخش عمده ای از مشکلات مربوط به دامداران و تولیدکنندگان شیر در استان رفع شود.

وی، با تاکید بر لزوم حمایت از دامداران و صنایع شیر استان گفت: با کمک و همفکری مسئولان، پیگیر رفع مسائل و مشکلات موجود در زمینه تولید، جمع آوری و توزیع شیر در استان هستیم و امیدواریم بتوانیم با هم اندیشی و اصلاح برخی رویه های ناصحیح، به رونق صنعت شیر و توسعه و تجهیز دامداری ها در استان کمک کنیم.

راه اندازی کارخانه تولید شیر خشک در استان از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که مقام عالی استان ضمن استقبال از اجرایی شدن این طرح، دستور پیگیری آن را صادر کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه به ارائه گزارشی در زمینه وضعیت تولید شیر در استان پرداخت و گفت: سالانه نزدیک به 350 هزار تن شیر در این استان تولید می شود که شامل شیر بز، گوسفند، گاو و گاو میش است.

اسماعیل کریم زاده در رابطه با تعداد مراکز جمع آوری شیر در استان نیز گفت: در حال حاضر 71 مرکز مجوزدار جمع آوری شیر در استان وجود دارد که از این تعداد 53 مرکز فعال هستند.

در این جلسه همچنین مسائل و مشکلات مرتبط با تولید و جمع آوری شیر در استان توسط معروفی مدیرعامل اتحادیه دامداران استان، فاطمه قربانی از دامداران ارومیه ای، حسن زاده مدیرعامل شرکت فرآورده های لبنی شروین مهاباد و حق جو مدیرعامل شرکت شیرپگاه استان مطرح شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا