اخبار
کد خبر : 2625 ۱۳۹۵/۰۴/۰۹   

دولت تدبیر و امید مصمم برای رفع موانع تولید است

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید در حال حاضر مصمم برای رفع موانع تولید است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در جلسه رفع موانع تولید استان که با حضور مدیران عامل بانک های استان، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دولت آماده است تا مشکلات حل شود لذا باید دیدگاه ها تغییر و مثبت شود و واحدهای تولید و دستگاه های اجرایی با سرعت و انگیزه بیشتری پیگیر مشکلات و رفع موانع تولید شوند.

وی بر رفع و حل مشکلات تولید استان تاکید کرد و گفت: رفع موانع تولید و راه اندازی واحدهای تولیدی  یکی از ابعاد مهم اقتصاد مقاومتی است چرا که توسعه تولید داخلی را در پی دارد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه باید معضلات و موانع در حوزه های مختلف شناسایی شوند، گفت: یکی از مهمترین وظایف این جلسات و کارگروه ها حل مشکلات و رفع موانع و معضلات موجود است که باید برای رفع این موانع و مشکلات بیش از پیش تلاش شود .

مقام عالی استان همچنین در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه نوعی بی انگیزه گی در مدیران واحدهای تولیدی استان به وجود آمده و در اثر مراجعات مکرر و بی نتیجه به بانک ها بی انگیزه شده اند، گفت: استکبار جهانی با تمام توان خود بر علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه چینی و دشمنی می کند و با تبلیغات گسترده خود در داخل و خارج از کشور درصدد ایجاد فاصله در بین مردم و نظام هستند و در مقابل مردم نیز با اطاعت از رهبری و پاسداری از خون شهدا از نظام و انقلاب پشتیبانی می کنند .

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هم در این نشست گزارشی در خصوص تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط ارائه کرد و گفت: از بین 255 واحد راکد استان که به بانک های عامل معرفی شده اند تا کنون 44 واحد تشکیل پرونده داده اند.

جعفرصادق اسکندری گفت: 90 درصد صادرات استان به کشور عراق است که این مسئله تهدیدی برای ما به شمار می رود لذا باید برای تکمیل بازار استان و جایگزین نمودن بخشی از کالاها به بازارهای خارجی دیگر تمهیداتی اندیشیده شود.

همچنین در ادامه این جلسه هر یک از مدیران بانک های عامل و مدیران تولید استان گزارشی از آمار، اقدامات و عملکرد خود را ارائه کردند.

مشکل تامین منابع و نرخ سود از مهم ترین موانع و مشکلاتی بود که مدیران بانک های عامل در خصوص رفع موانع تولید به آن اشاره کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا