اخبار
کد خبر : 2622 ۱۳۹۵/۰۴/۰۹   

ضعف مفرط تیم اطلاع‌رساني دولت

سيد فاضل موسوی

مهم‌ترين عامل براي امتداد مسير يك دولت در اجرايي كردن برنامه‌هايش بحث اطلاع‌رساني است. مردم با رفتن يك دولت و آمدن دولتي ديگر همواره هزينه مي‌پردازند. لذا اطلاع‌رساني اقتضا مي‌كند هر دولتي سر كار بيايد ارتباط خود را با بدنه اجتماعی و اصلي خود و همچنين با طبقه متوسط كه حامي دولت هستند حفظ كند. لذا دولت در زمينه اطلاع‌رساني بايد اولا با حامیان خود و ثانيا با تمام آحاد جامعه ارتباط داشته باشد.

استمرار اطلاع‌رساني دولت مي‌تواند موجب شود كه يك ارتباط حسي و معنا‌دار ميان مردم با دولت به وجودآید. به طوري كه مردم احساس كنند دولت به آنها اعتماد داشته و آن گاه آنچه براي شكوفايي و پيشرفت لازم است مردم با حضور جدي خود به دولت کمک خواهند داد. واقعيت اين است كه تيم اطلاع‌رساني دولت آقاي روحاني خوب عمل نمي‌كند تا جايي كه بدنه اجتماعي و حامي دولت را غریبه مي‌پندارند.

تيم اطلاع‌رساني دولت بايد مرتب به مردم اطلاع دهد كه آيا بابك زنجاني‌ها درحال بازتوليد هستند؟ لازم است دولت توضيح دهد كه آيا برنامه‌اي براي تغيير و ايجاد رشد اقتصادي درمقابل ركود بي‌سابقه دردستور كار قرار دارد؟ و آيا لازم است كه مردم در اين زمينه با دولت همكاري كنند؟ آيا بدنه اجتماعي دولت بايد در صحنه باشند يا اينكه دولت تنها به حضور خواص در صحنه معتقد است؟ اگر دولت در حوزه اطلاع‌رساني به خوبي عمل نكند ابهامات زيادي در ذهن مردم به وجود مي‌آيد.

درست است كه دولت داراي اقتدار است اما اين اقتدار در زماني خروجي مثبتي دارد كه مردم از مجموعه دولت حمايت كنند. اگر مردم و بدنه اجتماعي كه دولت را بر سر كار آورده است از دولت حمايت نكند و در برابر پرسش‌هاي جدي مردم پاسخ‌هاي جدي نداشته باشند به طور يقين دولت بدنه اجتماعي خود را از دست خواهد داد! اگردولت به سوالات مردم پاسخ نگويد نبايد انتظاري از مردم داشته باشیم.

دولتي مي‌تواند مردمي باشد كه ارتباط صادقانه محكم و تخصصي با مردم داشته باشددرباره موضوع فيش‌هاي حقوقي باید تیم رسانه ای ر ئيس جمهور اين موضوع را روشن مي‌كرد تا امروز اينگونه فشارها بر دولت صورت نگيرد. كسي كه به قصد خدمت به نظام پستي را قبول مي‌كند هرگز حقوق‌هاي ميليوني را نمي‌پذيرد. البته نبايد در صداقت دولت شك كرد اما اين مورد بايد در سال اول دولت و توسط رئيس دولت افشا مي‌شد لذا دولت شایسته است دقيق و شفاف در حوزه اطلاع‌رساني و به صورت صادقانه عمل کند. مردم نا محرم نيستند. مردم ولي نعمت هستند.

همين مردم مسئولان را به صدارت رسانده‌اند. اگر با مردم صادقانه رفتار كنيم و مشكلات را با آنها در ميان بگذاريم، نتايج مثبت آن را خواهيم ديد و اگر دولت اينگونه عمل نكند مردم ناخواسته اخبار اتاق‌هاي فكر عليه دولت را دريافت خواهند كرد و نا اميد خواهند شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا