اخبار
کد خبر : 2615 ۱۳۹۵/۰۴/۰۸   

اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی کاستی ها را جبران می کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی بخشی از کاستی های گذشته را جبران می کند.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در نخستین جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان در سال جاری که در محل استانداری ترتیب یافت، اظهار کرد: متاسفانه کشور در برنامه های چهارم و پنجم توسعه نتوانسته است به اهداف تعیین شده در این برنامه ها دست یابد.

وی افزود: گفتمان اقتصاد مقاومتی باید در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شود.

رادفر با اشاره به رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برنامه ها و بایدها و نبایدهای اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری نقشه راه را در حوزه اقتصاد مقاومتی مشخص کرده اند و افق و چراغ راه را نشان داداه اند و ضروری است مسئولان نظام اسلامی با برنامه ریزی و اولویت بندی برنامه ها به این مهم دست یابند.

وی ادامه داد: بسیاری از برنامه های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری در راستای سند چشم انداز 20 ساله کشور است که امیدواریم با تحقق آن، کشور در سال 1404 به اهداف خود در حوزه های مختلف برسد و به عنوان کشور اول منطقه در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی و ... تبدیل شود.

رادفر با بیان اینکه گفتمان اقتصاد مقاومتی باید در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شود نیز اظهار کرد: به طور مثل استفاده از تولیدات داخلی و محصولات تولید کشور باید در میان مردم نهادینه شود چرا که استفاده از تولیدات داخلی اشتغال و توسعه اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: در این زمینه تولیدکنندگان کشورمان نیز باید سعی کنند کیفیت محصولات خود را بالا برده تا علاوه بر تامین مایحتاج داخلی کشور، صادرات نیز داشته باشند.

در ادامه این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی استان گزارش های خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا