Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2614 ۱۳۹۵/۰۴/۰۸   

"پیشگیری" راهبرد اصلی نیروی انتظامی برای کاهش وقوع جرم

"پیشگیری" یکی از راهبردهای اساسی در حوزه کنترل اجتماعی است که نیروی انتظامی نیز با طراحی و تدوین مجموعه راهکارهای مستقیم و غیرمستقیم به دنبال ایجاد امکانات و موقعیت های بازدارنده از وقوع جرم و کجروی است.

به گزارش نای قلم، این شاه بیت اظهارات رئیس پلیس پیشگیری آذربایجان‌غربی در نشست خبری امروز بود.

جعفر علیزاده تاکید کرد: با توجه به رصد انجام شده از درصد آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد درصد بالایی از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را به خود اختصاص می‌دهد، ابراز کرد: مقابله و پیشگیری از اعتیاد در اولویت‌های کاری نیروی انتظامی قرار دارد.

علیزاده با بیان اینکه عوامل متعددی در بروز آسیب‌های اجتماعی تاثیر‌گذار است، یادآور شد: به منظور پیشگیری و مقابله با این آسیب‌ها باید همه سازمان ها و نهادها ورود کرده و مشارکت‌های لازم را داشته باشند چرا که پلیس سهمی در این امر داشته و تاکنون نیز تلاش‌های لازم را در این حوزه انجام داده است.

حاشیه نشینی به عنوان یکی از معضلات شهری و تحت تاثیر قرار دادن امنیت اجتماعی به ویژه فراهم کردن بستر لازم برای ارتکاب جرایم همواره مورد توجه کارشناسان، جامعه شناسان و جرم شناسان بوده است.

رئیس پلیس پیشگیری آذربایجان‌غربی رسیدگی به معضل حاشیه نشینی را از دیگر اولویت های نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در محلات حاشیه نشین نرخ جرایم و بزهکاری به علت تراکم بالای جمعیت، فقر فزاینده، شکستگی ساختارها و تضعیف پیوندهای اجتماعی بالا ارزیابی می شود، از این رو بررسی عوامل موثر در شکل گیری حاشیه نشینی توسط نیروی انتظامی به صورت میدانی و کارشناسی آغاز شده است

وی با اشاره به اینکه در زمینه علل بروز حاشیه نشینی و چرایی مهاجرت روستاییان به شهرها تاکنون تحقیقات علمی و پایان نامه های دانشگاهی خوبی انجام شده است، مطرح کرد: باید با اشرافیت و اتخاذ رویکردهای اجتماعی و فرهنگی در راستای کنترل و کاهش حاشیه نشینی اقدام شود، زیرا معضلات بسیاری به دنبال دارد و افزایش آسیب های اجتماعی از اثرات مخرب این معضل است.

علیزاده دیگر اولویت های ناجا را پیشگیری از طلاق، سرقت، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری تصادفات رانندگی را از دیگر اولویت های نیروی انتظامی عنوان کرد.

رئیس پلیس پیشگیری آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود به آمار سرقت اشاره کرد و گفت: مجموع سرقت‌های چهارده گانه در آذربایجان غربی در سه ماه امسال شش درصد کاهش یافته است.

وی در عین حال با بیان اینکه 80 درصد سرقت‌های خرد در آذربایجان‌غربی توسط معتادان انجام می‌شود، تصریح کرد: میزان دستگیری سارقان در استان 50 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس پیشگیری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: وقوع سرقت‌های مهم در آذربایجان غربی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از هشت درصد کاهش برخوردار است.

علیزاده خاطرنشان کرد: جمع کل جرائم در سطح حوزه استحفاظی طی سه ماه نخست سال جاری از پنج درصد کاهش در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار است.

نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی پایان بخش سخنان رئیس پلیس پیشگیری استان بود.

او نقش رسانه را در کاهش آسیب های اجتماعی امری بی بدیل برشمرد و تاکید کرد: بسیار واضح و بدیهی است که رسانه ها به دلیل احساس نزدیکی بیشتر با مردم هر چه بیشتر مسائل اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و نگاه موشکافانه تر و دقیق تری به موضوعات مرتبط داشته باشند موجب آگاه سازی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

این مقام انتظامی افزود: وقتی که رسانه ها به درستی به وظیفه خود عمل کنند، نقش بی بدیل و کلیدی رسانه ها رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا