اخبار
کد خبر : 2612 ۱۳۹۵/۰۴/۰۶   

کودکان آذربایجان غربی یاد قربانیان سلاح های شیمیایی را گرامی می دارند

درناهای کاغذی کودکان سردشت تقدیم به موزه صلح

هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی شهرستان سردشت است، نام این شهرستان مرزی با وجود گذشت  29سال همچنان با شیمیایی پیوندی دیرینه دارد، هنوز هم صدای نفس های خون آلود و خشدار کودکان و زنان سردشتی بلندتر از گذشته به گوش مردم جهان می رسد.

سردشت با بازارچه های مرزی یا انگور سیاهش برای خیلی ها آشناست اما بعید است کسی از صدای خشدار مردمش و سرفه های کودکانش یادی نکند. اکنون 29 سال است سرنوشت سردشت با گاز خردل، تاول و زخم گره خورده است.

بعد از ظهر روز هفتم تیر ماه سال 1366 در حالی که جنگ ایران و عراق در اوج خود بود، سردشت چهار نوبت از سوی هواپیماهای رژیم بعثی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و بلافاصله 109 نفر جان خود را از دست دادند.

به مناسبت بزرگداشت بمباران شیمیایی سردشت، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با همکاری انجمن مصدومین شیمیایی، روزهای 5 و 6 تیرماه اقدام به ساخت 118 درنای  کاغذی کردند.

اعضای کانون به همراه این پرنده‌های نمادین صلح روز دوشنبه در ویژه‌برنامه بزرگداشت بمباران شیمیایی سردشت که با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود، حضور می یابند و پس از اتمام برنامه درناهای کاغذی خود را توسط انجمن مصدومین شیمیایی به موزه صلح کشور ارسال خواهند کرد.

اجرای نمایش صلح از دیگر برنامه‌هایی است که توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان اجرا می شود.

سردشت از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی است، که در جنوب غربی این استان و امتداد جنوبی ارومیه قرار دارد و با شمال کشور عراق همسایه ‌است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا