اخبار
کد خبر : 2603 ۱۳۹۵/۰۴/۰۵   

تجارت الکترونیک در آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تجارت الکترونیک برای رونق بازرگانی داخلی و خارجی آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در چهارمین جلسه کمیته صنعت، معدن و تجارت با بیان راهبردهای بخش بازرگانی اظهار کرد: با توسعه تجارت الکترونیک داخلی و خارجی می‌توان به شکوفایی این بخش امیدوار بود.

وی، با ارائه گزارش وضعیت موجود در بخش تجارت خارجی و نظارت و بازرسی اظهار داشت: در این رابطه برنا‌مه‌ریزی برای سند چشم‌انداز ششم توسعه که شامل اهداف و راهبردها است، در این بخش به اتمام رسیده که پس از تصویب در کمیته نهایی و آماده ابلاغ می‌شود.

اسکندری با بیان اهداف کلی در برنامه ششم پنج ساله توسعه، تصریح کرد: افزایش سهم ارزش افزوده بخش صنعتی از تولید ناخالص داخلی آذربایجان‌غربی و افزایش سهم صادرات با دو رویکرد تولید صادرات‌محور و بهره‌برداری از موقعیت جغرافیایی ممتاز استان از جمله رویکردهای اصلی در این بخش هستند که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: افزایش رقابت‌پذیری صنعتی، افزایش زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، ارتقای بهره‌وری صنعتی، توسعه اشتغال پایدار و نیز ارتقای شاخص‌های زیست محیطی در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در آذربایجان‌غربی از دیگر اهداف بخش صنعت در سند ششم پنج ساله استان است.

وی بیان کرد: حمایت و توسعه صنایع نوین و دانش بنیان، افزایش توان رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط با رویکرد تولید محصولات صادرات‌گرا، ایجاد و تقویت زیر ساخت‌ها و ارتقاء سطح خدمات شهرک‌ها و نواحی صنعتی، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و نیز ایجاد صنایع بزرگ مقیاس از طریق سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی و سرمایه‌گذاری خارجی از جمله راهبردهای توسعه صنعت در این سند است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: علاوه بر آن، شکل گیری و تقویت ارتباط واحدهای خدمات فنی و مهندسی و مشاوره، ارتقاء مهارت‌های سطوح مدیریتی واحدها و تقویت و ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی از سایر راهبردهای توسعه صنعت در این سند هستند.

 اسکندری با بیان راهبرهای پیش‌بینی شده در بخش معدن آذربایجان‌غربی گفت: تکمیل و توسعه زنجیره ارزش فعالیت‌های معدنی، ارتقاء مهارت‌های سطوح مدیریتی واحدها و تقویت و ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی معدن سه راهبرد اصلی در جهت شکوفایی این بخش است.

 وی با برشمردن مزایای تجارت داخلی و خارجی اظهار داشت: توسعه تجارت الکترونیک و تقویت و ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی در بازرگانی داخلی و خارجی از جمله راهکارهای امیدوارکننده در بازرگانی آذربایجان‌غربی است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان جامعیت برنامه‌های سند ششم پنج ساله توسعه تصریح کرد: تنوع بخشی و توسعه روش‌های تامین مالی، توسعه واحدهای پشتیبان، خدمات فناوری، فنی و مهندسی و مشاوره صنعتی و معدنی، ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری در بخش، هدایت منابع آبی استان به سمت توسعه صنعتی و معدنی و ارتقاء کمی و کیفی شاخص های عملکردی  HSEEاز جمله راهبردهای فرابخشی هستند که نگاهی ویژه به آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا