اخبار
کد خبر : 260 ۱۳۹۴/۰۴/۳۰   

ضرورت مقابله جدي با توزيع‌كنندگان غيرمجاز ترامادول

استاندار آذربايجان غربي بر ضرورت مقابله جدي با توزيع‌كنندگان غيرمجاز ترامادول در سطح جامعه تاكيد كرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت ظهر امروز در چهارمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در سال 94 كه با حضور معاون سياسي و امنيتي استاندار، فرمانده نيروي انتظامي استان، مديركل اطلاعات استان، فرمانده مرزباني استان و ساير اعضاي اين شورا در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، خواستار رفع خلاء قانوني و مقابله جدي با توزيع كنندگان غيرمجاز ترامادول در سطح جامعه شد.

وی افزود: اميدوارم با پيگيري شوراي مبارزه با مواد مخدر استان، اين خلاء قانوني از طريق مراجع ذيربط كشوري مرتفع گردد.

سعادت همچنين بر ضرورت برنامه‌ريزي در راستای استفاده هر چه بيشتر آحاد مختلف جامعه از امكانات و سالن‌هاي ورزشي استان تاكيد و خاطرنشان كرد: مي‌توانيم با تامين بخشي از هزينه‌هاي اين سالن‌هاي ورزشي از محل اعتبارات استاني، امكانات را به صورت رايگان در اختيار شهروندان قرار دهيم كه اين امر مي‌تواند رغبت و تمايل مردم به ويژه جوانان را به امر ورزش و سلامت افزايش دهد.

پيگيري مسئله عدم پرداخت به موقع حق كشف و خبر در زمينه مواد مخدر و اعمال محدوديت‌هاي جدي در خصوص حمل و نقل پيش‌سازهاي مواد مخدر از ديگر موارد مورد تاكيد استاندار و رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي در اين جلسه بود.

سعادت همچنين از آموزش و پرورش، دانشگاه ها و دستگاه هاي اجرايي استان خواست برنامه و طرحي آموزشي با هدف ارتقاي سطح آگاهي در زمينه مواد مخدر به ويژه مواد مخدر صنعتي براي دانش آموزان و دانشجويان و اقشار مختلف مردم در استان ارائه كنند.

افزايش حساسيت در مرزهاي استان توسط نيروهاي نظامي، امنيتي،‌ اطلاعاتي و مرزباني جهت جلوگيري از هرگونه ورود و قاچاق مواد مخدر به استان از ديگر مواردي بود كه مقام عالي استان آن را مورد تاكيد قرار داد.

استاندار آذربايجان غربي در ادامه از دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان خواستار پيگيري مسئله استفاده از ساختمان پادگان مربوط به نيروي انتظامي مياندوآب براي احداث مركز ماده 42 (مركز نگهداری زندانیان مواد مخدر) شد.

سعادت در بخش ديگري از سخنان خود به توطئه‌ها و تبليغات دشمنان نظام عليه جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: علي رغم تمام توطئه هاي دشمنان، جمهوري اسلامي به هيچ در امر مبارزه با مواد مخدر كوتاهي نخواهد كرد و همواره در كنار تمام مردم به عنوان شهروندان اين مرز و بوم حضور داشته و از آنها حمايت مي‌كند.

جانشين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان نيز در اين جلسه گزارشي از عملكرد اين شورا در سه ماهه نخست سال 94 ارائه كرد.

علیرضا فيضي زاده برگزاري 4 جلسه اصلي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، برگزاري 45 جلسه شوراي مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ها با 310 مصوبه، ديدار با خانواده هاي شهداي مواد مخدر، برنامه ريزي براي سخنراني ائمه جمعه در خصوص مساله اعتياد و مواد مخدر، برگزاري 135 كارگاه آموزشي پيشگيري از اعتياد، اجراي 328 برنامه در استان به مناسبت روز جهاني مبارزه با مواد مخدر، برگزاري 2 همايش براي بهبوديافتگان از اعتياد در اروميه و خوي، اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي، توزيع بروشورهاي آموزشي به صورت خانه به خانه و برپايي چادرهاي مشاوره اي در شهرستان ها را از جمله اقدامات اين شورا در سه ماهه نخست سال جاري عنوان كرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا