اخبار
کد خبر : 2599 ۱۳۹۵/۰۴/۰۴   

اخبار کوتاه شهرستان ها

نشست کارگروه زنان و خانواده با حضور فرماندار تکاب برگزار شد

نشست کارگروه زنان و خانواده با موضوع بررسی طلاق در شهرستان تکاب با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان ادارات و فعالان اجتماعی و فرهنگی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست فرماندار تکاب  با اشاره به زمینه های افزایش طلاق در جامعه گفت: برای بررسی علل افزایش طلاق و اتخاذ راهکار برای کاهش این معضل در جامعه، باید به مسایل اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها و زوجین توجه بیشتری گردد.

ثقفی با بیان اینکه بیشترین میزان طلاق به دلیل نبود تمکن مالی خانواده‌ها رخ می‌دهد، افزود: توانمندسازی جوانان از لحاظ فکری و عقیدتی در کنار بهبود اوضاع معیشتی خانواده‌ها و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش طلاق در جامعه ایفا نماید.

وی تصریح کرد: برای کاهش طلاق همچنین باید مسائل اقتصادی و اجتماعی به خوبی واکاوی شده و خانواده ‌ها باید با اینگونه مسائل آشنا شوند.

فرماندار افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز باید زمینه‌ای را فراهم نمایند تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مداوم و آموزش‌های علمی در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی برای جوانان مقدمات کاهش طلاق در جامعه را فراهم کنند.

وی اظهار نمود: ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود اوضاع اقتصادی  خانواده‌ها مهمترین و اصلی‌ترین راهکار کاهش طلاق در جامعه است.

در این جامعه همچنین رئیس دادگستری و رئیس اداره ثبت احوال شهرستان تکاب نیز با ارائه گزارشی از وضعیت آمار طلاق و علل اصلی آن در شهرستان تکاب، از افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در این شهرستان خبر دادند و بر افزایش واحدهای مشاوره مستمر پیش از ازدواج و توانمندسازی این واحدها ، بعنوان راهکاری برای کاهش طلاق در جامعه تأکید کردند.

اصلاح شبكه آب و فاضلاب شهري جز برنامه هاي الويت دار خوي 

فرماندار خوی گفت:  توسعه و اصلاح شبكه آب و فاضلاب شهري جز برنامه هاي الويت دار عمراني شهرستان خوي مي باشد.

سيواني ازتصفيه خانه فاضلاب خوي و تصويه خانه آب ايواوغلي بازديد كرد و از نزديك در روند اجراي فاز دوم تصفيه خانه فاضلاب خوي قرار گرفت.

درحاشيه اين بازديد فرماندارخوي با اشاره برنامه هاي توسعه و اصلاح شبكه آب و فاضلاب شهري شهرستان اظهار داشت: توسعه و اصلاح شبكه آب و فاضلاب شهري جز برنامه هاي الويت دار عمراني شهرستان خوي مي باشد كه مجموع سرمايه گذاري در اين بخش بيش از 150 ميليارد ريال مي باشد كه از طرح هاي چشمگير اين بخش مي توان به فاز دوم تصفيه خانه فاضلاب خوي و ارتقاء  سيستم تصفيه خانه آب ايواوغلي اشاره كرد.

وي افزود: در صورت ادامه اين روند و با افتتاح مدول اول از فاز دوم در سال جاري نيازهاي فعلي شهرستان برطرف و با به بهره برداري رسيدن از مدول دوم از فاز دوم نيازهاي 10 سال آتي شهرستان برطرف می شود.

گفتني است فاز دوم تصفيه خانه فاضلاب خوي در 2 مدول با  ظرفيت تصفيه 29000 متر مكعب در شبانه روز در حال اجرا مي باشد كه در صورت بهره برداري از اين طرح  جمعيتي بالغ بر 150 هزار نفر  را تحت پوشش قرار خواهد داد.شايان ذكر است مدول اول فازدوم در سال جاري و مدول دوم اين فاز در سال 96 به بهره برداري خواهد رسيد .

همچنين با ارتقاء  سيستم تصفيه خانه آب ايواوغلي با اعتبار 12 ميليارد ريال به روش اسمز معكوس  ظرفيت اين تصفيه خانه به 25 ليتر در ثانيه رسيد.

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شوط با حضور فرماندار برگزار شد

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شوط به ریاست جبارزاده فرماندار وبا حضور اعضا در محل سالن جلسات هلال احمر برگزار شد.

 در این جلسه ابتدا جبارزاده با اشاره به اهمیت پیشگیری در بحث مدیریت بحران اظهار داشت : در بحث مدیریت بحران مهم ترین عامل پیشگیری است وسرمایه گذاری در مقوله پیشگیری از آثار بلایای طبیعی در مقابل هزینه هایی که در اثر وقوع بلایای طبیعی بر ما تحمیل می شود بسیار ناچیز است وبه همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است وهمه دستگاههای اجرایی می بایست در بحث مدیریت خطر وبحران حضور پررنگی داشته باشند .

فرماندار با بیان اینکه در وقوع بحران های طبیعی باید زمان طلایی یعنی اقدام در کوتاه ترین زمان ممکن مدنظر قرار گیرد اظهار داشت: بحران هیچگاه خبر نمی کند و مهمترین نکته ای که باید در این خصوص مدنظر قرار گیرد تصمیم گیری در زمان های قبل ، حین و بعد از بحران است.

وی در ادامه  بر آمادگی همه جانبه مدیران در زمان های بحرانی تأکید کرد و افزود: مدیران توانمند افرادی هستند که بتوانند در شرایط های بحرانی بهترین تصمیم ها را گرفته تا از میزان خسارت های جانی و مالی بکاهند.

فرماندار در ادامه افزود : در بحث مدیریت بحران امکانات وتجهیزات وآماده و به روز بودن این امکانات نیز خیلی مهم است ومی طلبد که دستگاههای اجرایی مرتبط امکانات وتجهیزات دستگاه ذیربط خود را احصا کنند تا در صورت کمبود امکانات بتوانند قبل از وقوع بحران نسبت به رفع کمی وکاستی های موجود اقدام کنند

در ادامه جلسه در مورد کمبودها و امکانات مورد نیاز، بارندگی های اخیر، آموزش کارمندان ادارات و دهیاران برای مواقع بحران، استفاده از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی برای مواقع بحران، مدیریت امکانات موجود و تقسیم کار در مواقع بحران ،بیمه محصولات کشاورزی ،استفاده بهینه از آب شرب و کشاورزی در روستاها،استفاده بهینه از برق در فصل گرما،تشکیل اکیب بحران در روستاها توسط دهیاران، آماده باش دهیاران و تجهیزان ساختمات دهیاری به کپسول آتش نشانی در صورت وقوع حریق مراتع وهمچنین  در خصوص مصوبات جلسه مدیریت بحران در استان و مصوبات جلسه ایمنی وانتظامات در مدیریت بحران که در استان برگزار شده بود بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

شایان ذکر است تعدادی از ادارات عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به ارائه گزارش در مورد وقوع بحران در شهرستان پرداخته و پیشنهادات و نظرات و راهکارهای لازمه را مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا