اخبار
کد خبر : 2595 ۱۳۹۵/۰۴/۰۴   

هشدار درباره تهدیدات امنیتی اتباع غیرمجاز

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه درکشور تاکید کرد و گفت: از آنجایی که ممکن است اتباع بیگانه علاوه بر اشغال فرصت های شغلی به فروش مواد مخدر و مسائل امنیتی نیز روی بیاورند بنابراین می طلبد وزرات کشور هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه اقدام کند.

به گزارش نای قلم، نادر قاضی پور در گفت و گویی اظهار کرد: ساماندهی اتباع بیگانه منجر به صیانت از نیروی کار داخلی درمقابل نیروی خارجی می شود.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس از بی‌توجهی وزارت کشور، مدیران عامل شهرک‌های صنعتی، شهرداری، پیمانکاران و نیروی انتظامی در رابطه با بکارگیری افاغنه غیرمجاز بدون پروانه اشتغال در پروژه‌های عمرانی و شهرک های صنعتی انتقاد کرد و افزود: به کارگیری افاغنه غیرمجاز در مشاغل رسمی و غیررسمی جفا درحق نیروی کار ایرانی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از آنجایی که مدیران عامل شهرک های صنعتی و پیمانکاران تمایل چندانی نسبت به پرداخت عیدی، پاداش و مرخصی و همچنین حق بیمه به کارگران ایرانی ندارند بنابراین اقدام به بکارگیری افاغنه غیرمجاز با کار بیشتر و مزد کمتر بدون پرداخت حق بیمه و دیگر مزایا می کنند.

وی ادامه داد: سوال اینجاست آیا در کشور جوان بیکار و تحصیلکرده وجود ندارد که پیمانکاران و کارخانه داران کشور در مشاغل ساختمانی و شهرک های صنعتی از کارگران افغانی غیرمجاز استفاده می کنند؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت جلوگیری از بکارگیری افاغنه غیرمجاز در مشاغل رسمی و غیررسمی کشور تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید کارخانه داران و پیمانکاران متخلفی که اقدام به بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز کرده و حق نیروی کار داخلی را تضییع می کنند را شناسایی و به صورت جدی و قاطع با آنها برخورد کنند.

وی بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه درکشور تاکید کرد و افزود: ساماندهی اتباع بیگانه منجر به صیانت از نیروی کار داخلی درمقابل نیروی خارجی می شود؛ از آنجایی که ممکن است اتباع بیگانه علاوه بر اشغال فرصت های شغلی به فروش مواد مخدر و مسائل امنیتی نیز روی بیاورند بنابراین می طلبد وزرات کشور هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه اقدام کند.

قاضی پور تصریح کرد: ورود افاغنه به کشور به حدی افزایش یافته که سهم اشتغال و فرصت های شغلی بسیاری از جوانان بیکار کشور به نام آنها سند می خورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه رفع مشکلات جامعه کارگری و بهبود وضعیت معیشتی آنها مستلزم اجرای کامل قانون کار است، تصریح کرد: مسئولان اجرایی باید برای اجرای کامل این قانون تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه مجازات های سنگین و صدور احکام قضایی شایسته برخورد با کارگرانی که تنها به دنبال رفع مشکلات خود هستند نیست، گفت: در حالی که مسئولان ذی ربط می‌توانستند به مشکلات کارگران آق دره، بافق یزد و شهرداری اهواز در هیئت حل اختلاف پایان دهند ولی متاسفانه بی توجهی آنان باعث شد که کارفرمایان علاوه بر پایمال کردن حقوق این قشر علیه آنها اقدام به طرح شکایت کرده و آنها را به عنوان اغتشاشگر به دستگاه قضا معرفی و روانه زندان کنند.

نایب رئیس فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات جامعه کارگری را باید با مذاکره و تفاهم حل و فصل کرد، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی تعدادی از کارخانجات کشور مانند ارج بهتر است مسئولان به وضعیت معیشتی کارگران توجه بیشتری کرده و با تفاهم مشکلات آنها را رفع کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا