Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2593 ۱۳۹۵/۰۴/۰۴   

از سرگیری کاوش های باستان شناسی در آذربایجان غربی پس از چهار سال

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: کاوش های باستان شناسی در محوطه های تاریخی آذربایجان غربی پس از چهار سال از سر گرفته شد.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در گفت و گویی اظهار کرد: به دنبال اولویت گذاری پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور برای شناخت تاریخی آذربایجان غربی، مطالعات و کاوش های باستانی در دو محوطه تاریخ ارومیه و سه محوطه تاریخی خوی، سردشت و میاندواب از سرگرفته شده است.

وی افزود: این محوطه ها مربوط به دوره های مختلف تاریخی هستند و با توجه به وجود آثار و بقایای مربوط دوره های پارینه سنگی و مفرخ برای شناخت تاریخی آذربایجان غربی و ظرفیت های باستانی آن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

جباری تعیین حریم این محوطه ها را اولویت اصلی کار باستانشناسی در این محوطه ها اعلام کرد و افزود: این مطالعات برای حفاظت از آثار تاریخی منطقه بسیار حیاتی و مهم است.

به گفته وی در این مطالعات و کاوش های باستان شناسی 30 باستان شناس و کارشناس باستان شناسی همکاری می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: برای اجرای این طرح های باستان شناسی بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

کاوش های جدید باستانی تا دهم تیرماه ادامه دارد.

آذربایجان غربی از نظر باستان شناسی از استان های مطرح کشور است به طوری که از یک هزار و 500 اثر تاریخی ثبت شده در این استان، یک هزار و 200 اثر مربوط به محوطه ها و تپه های باستانی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا