اخبار
کد خبر : 2592 ۱۳۹۵/۰۴/۰۴   

بهادری: مصرف بی رویه آب از نرم استاندارد گذشت

سینا افشاریان/ نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف بی رویه آب 2.5 برابر استاندارد است.

به گزارش نای قلم، هادی بهادری در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری پویش پاسداری میراث فرهنگی و محیط زیست، به همکاری در تشویق مردم به رعایت و استفاده درست از آب به ویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به مصرف بی رویه آب و آبخوان ها و نشست زمین های دشتی بخصوص در منطقه سلماس اشاره کرد که باعث از بین رفتن گونه های جانوری و گونه های گیاهی می شود و در این زمینه به نقش آگاه سازی مردم با توجه نقش مهم افکار عمومی در حمایت و حفاظت از محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، مصرف آب و احیای دریاچه تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت تشکیل پویش پاسداری میراث فرهنگی و محیط زیست و نقش همدلی نمایندگان استان گفت و به کم توجهی به میراث فرهنگی و محیط زیست در کشور اشاره کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت حفظ آثار برای نسل های بعد تاکید و توجه به میراث فرهنگی و محیط زیست را برای آیندگان ضروری دانست.
بهادری گفت: باید بین مردم و آثار تاریخی رابطه دوستانه ایجاد کنیم و فرهنگ سازی در راستای حفظ آثار انجام گیرد.
وی همچنین در خصوص محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه و باز شدن کانال های پل شهید کلانتری با توجه به مطالعات کاملی که در سال 80 انجام شده تاکید کرد.
بهادری حفظ خانه ها و بناهای قدیمی را ضروری دانست و به ساخت محوطه ی زمین های ارتش بر اساس نقشه ی پارک و محیط تفریحی برای مردم تاکید کرد و همکاری ارتش در جهت حفظ منطقه و داشتن رفتار مسئولانه را الزامی دانست.
وی همچنین به نقش مهم شورای شهر در جهت حفاظت و پیگیری درختان اشاره کرد و درخواست پیگیری درختان سوخته زمین های ارتش را کرد.

معاون سابق میراث فرهنگی و استاد دانشگاه در زمینه مرمت، دیگر سخنران این مراسم  در رابطه با اهمیت میراث فرهنگی و محیط زیست به عنوان دو بطن مهم جامعه گفت: اقشار مختلف مردم نسبت به مسائل و مشکلات محیط زیست و میراث فرهنگی حساس شده و این حساسیت مردم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی ظهور و بروز پیدا کرده است و نامزدهای مجلس در کنار بحث ها و برنامه های اقتصادی و سیاسی خود به بحث های فرهنگی در محیط زیست می پردازند.
خسرو فری افزود: محیط زیست و میراث فرهنگی دو بال توسعه پایدار کشور هستند و امید است مسئولان و دولت از این حساسیت مردم به این دو موضوع مهم به عنوان یک فرصت توجه کرده و بهره برداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات اندک سازمان میراث فرهنگی کشور باید همکاری و همسویی با نهادهای دیگر همچون شهرداری، شورای شهر، به خصوص انجمن ها و سازمان های مردم نهاد که بازوان اجرایی هستند توجه کافی شود.

امین سلمانیان مسئول پویش پاسداری میراث فرهنگی استان ضمن بیان اهداف پویش، مشکلات محیط زیستی و میراث فرهنگی و نقش پویش به عنوان حمایت کننده از این دو اصل مهم اشاره کرد.
شایان ذکر است پویش پاسداری از میراث فرهنگی و طبیعی به‌دست شماری از کنشگرانِ حوزه‌های میراث فرهنگی و محیط‌زیست و با هدفِ پشتیبانی از نامزدهایی در انتخاباتِ مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که پیشینه‌ی دفاع و پشتیبانی از میراث فرهنگی و زیست‌بوم، آمادگی تنظیم برنامه‌هایی در این خصوص را داشته باشند، برای این حوزه‌ها دارای برنامه باشند یا تعهدهای همکاری با پویش را بپذیرند.
بر این اساس اکنون 2 نماینده ارومیه راه یافته به مجلس شورای اسلامی این میثاق نامه را امضا کرده اند و این پویش در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه نیز آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا