اخبار
کد خبر : 258 ۱۳۹۴/۰۴/۳۰   

سطل‌های زباله زشت سرگردان در اروميه

جمع آوری زباله از سطح شهرها با توجه به بافت فرهنگی، مصرف بي رویه مواد، عدم آگاهی و عدم توجه مردم، عدم احساس مسئولیت، عدم اجرای مقررات، قوانین و کمبود امکانات در عرصه خدمات شهری کماکان با مشکلاتی مواجه است.

با توجه به اینکه جمع آوری سنتی زباله کاری هزینه بر، پرزحمت و مشکل است به نظر می‌رسد که مکانیزه کردن سیستم جمع آوری راه حلی در جهت جلوگیری از ایجاد بیماری، برطرف کردن نگرانی‌های بهداشتی همچون تجمع آلودگی و میکروب، جلوگیری از نابودی محیط زیست، کاهش وسائل نقلیه جمع آوری، کاهش نیاز به کارگر، کاهش اثرات آلودگی حاصل از پارگی و پراکندگی کیسه های زباله، افزایش پاکیزگی شهر، کاهش آسیب‌ها و صدمات ناشی از تماس کارگران با زباله است.

در این راستا شهرداری‌ها سطل‌های زباله مکانیزه را در معابر قرار داده‌اند تا با سرعت بیشتری زباله‌ها را جمع آوری کنند اما متأسفانه این اقدام کافی نیست و آگاهی، آموزش و مشارکت شهروندان یکی از کلیدهای مهم موفقیت‌ می‌باشد. البته آگاهی به‌ تنهایی موثر نمی‌باشد چون به دنبال آگاهی باید تغییر نگرش و در نتیجه‌ تغییر رفتار شهروندان محسوس باشد.

از طرفی در بعضی از  مناطق از شهر برای جمع آوری زباله‌ها سبدهایی قرار داده‌اند که جوابگوی خیل انبوه زباله‌ها نیست، به طوری که در برخی زباله‌ها بیرون از سبد انداخته می‌شوند که توسط گربه‌ها کیسه های زباله باز و در آن منطقه پخش می‌شود طوری که سطل‌های بزرگ به موجودات زشتِ بد بو و سرگردانی تبدیل شده‌اند که در کوچه‌ها تردد می‌کنند و هیچ شهروندی تمایل ندارد هر روز صبح، آن‌ها را مقابل درب خانه خود ببیند!

بنابراین لازم است در تعویض، توسعه و تغییر کلی طرح سطل‌های زباله شهر در آینده به این نکات توجه شود: با توجه به تجربه موجود، لازم است سطل‌ها از حجم بیشتری برخوردار باشند.

به جهت حفظ ظاهر معابر، سطل‌ها در ابتدا و یا انتهای هر کوچه به صورت ثابت نصب شوند تا علاوه بر حفظ منظر شهری از پراکندگی زباله جلوگیری شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا