اخبار
کد خبر : 2578 ۱۳۹۵/۰۴/۰۲   

عملیات آبرسانی به 207 روستای استان انجام می شود

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: عملیات آبرسانی به 207 روستای آذربایجان غربی درراستای سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام می شود.

به گزارش نای قلم، کاظم محمدی اقدم در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که به منظور بررسی برنامه ها و پروژه های پیشنهادی شرکت آب و فاضلاب روستایی برگزارشده بود، اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 17 پروژه را برای وزارت نیرو تعریف کرده است که از این تعداد چهار پروژه مصوب شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور بوده كه از اين تعداد يك پروژه با عنوان تامین آب آشامیدنی بیش از دو هزار روستا با دو میلیون و 100 هزار نفر جمعیت مصوب شرکت هاي آب و فاضلاب روستايي کشور است.

وی افزود: سهم استان آذربایجان غربی از این تعداد، 207 روستا با 32 هزار خانوار و 128هزار نفر جمعیت است که 35/10 درصد از کل روستاها را شامل می شود.

به گفته محمدی اقدم آبرسانی به 207 روستای استان در قالب 57 پروژه و با اعتبار کل یک هزار و 108 میلیارد ریال به مورد اجرا گذاشته می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اعلام اینکه تاکنون 428 میلیارد ریال در اجرای این پروژه ها هزینه شده است، اعتبار مورد نیاز برای اتمام آنها را 680 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اجرای این پروژه ها را دردوفاز ودرطول سال جاری وسال آینده عنوان و اظهار کرد: در سال جاری در سطح 112 روستا با 66 هزار نفر جمعیت و در سال آینده نیز در 95 روستا با 62 هزار نفر جمعیت عملیات آبرسانی اجرا می شود.

محمدی اقدم افزود: با اتمام کامل این پروژه ها شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی با 84/2 درصد رشد به 28/84 و جمعیت تحت پوشش نیز با 1/3 درصد رشد به 3/85 درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا