اخبار
کد خبر : 2576 ۱۳۹۵/۰۴/۰۲   

اعتیاد ام الفساد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: اعتیاد به عنوان ام الفساد، خود زمینه و بستری برای دیگر جرائم و معضلات اجتماعی پدید می آورد.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی امروز در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران جزو پیشگامان مبارزه با مواد مخدر است و در برخی از شاخصه‌ها حرف اول را می زند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های زیادی برای امر مبارزه با مواد مخدر متحمل شده به طوری که در این راه سه هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب شده است.

اصلانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مواد مخدر جنگ خاموش و بمب بی صداست، اظهار کرد: اگر بخواهیم مواد مخدر ریشه کن شود باید همه در این جنگ خاموش مشارکت داشته باشند و پای کار بیایند که فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر جهاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سال گذشته بیش از 10 تن و در سه ماه نخست امسال 2.8 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.
وی تصریح کرد: دستگیری پنج هزار و 500 قاچاقچی مواد مخدر، متلاشی شدن 132 شبکه قاچاق و جمع آوری سه هزار و 550 معتاد متجاهر از جمله نتایج اقدامات پلیس و نیروهای نظامی و امنیتی در سال گذشته بود.
فرمانده نیروی انتظامی استان اضافه کرد: در سه ماه ابتدایی امسال نیز سه هزار و 662 قاچاقچی دستگیر، 21 شبکه قاچاق متلاشی و دو هزار و 466 معتاد متجاهر جمع آوری شده است.
هفته مبارزه با مواد مخدر از 30 خردادماه آغاز شده و تا پنجم ماه جاری ادامه دارد.
روز پنجم تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در دنیا شناخته می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا