اخبار
کد خبر : 2575 ۱۳۹۵/۰۴/۰۲   

مبارزه با مواد مخدر توسط دولت امکان پذیر نیست

استاندار آذربایجان غربی گفت: مبارزه با مواد مخدر از عهده دولت به تنهایی خارج است و ضروری است تمام آحاد جامعه دست به دست هم دهند تا اساسی ترین معضل جامعه کنونی ریشه کن شود.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در شرایط فعلی رویکرد جدیدی ایجاد شده که به جای مبارزه با مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان، دو رویکرد اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و اولویت قرار دادن امر پیشگیری و درمان مبنای کار است.

وی با بیان اینکه شیوه جاری و سنتی مبارزه با مواد مخدر جوابگو نیست، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مردم برای کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر و مبارزه با این پدیده شوم بسیار حائز اهمیت است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اعتیاد مادر آسیب های اجتماعی است، تاکید کرد: با جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر در کمپ های ترک اعتیاد در تعطیلات نوروز امسال شاهد کاهش 34 درصدی وقوع سرقت بودیم که این آمار نشان می دهد اعتیاد به نوعی ام الفساد در جامعه است و باید برای ریشه کنی بسیاری از آسیب ها به سمت مبارزه موثر با مواد مخدر رفت.

سعادت با بیان اینکه 65 درصد زندانیان استان در ارتباط با مواد مخدر هستند، افزود: تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه با موضوع مواد مخدر گره خورده است لذا برای مبارزه با این معضل همت جمعی نیاز است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه سخنان خود اشتغال زایی برای معتادان بهبود یافته و هدایت معتادان برای ترک اعتیاد به منظور ایجاد جامعه ای پاک و با نشاط را از جمله اقدامات و برنامه های استان برشمرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا