اخبار
کد خبر : 2571 ۱۳۹۵/۰۴/۰۱   

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر موثرترین اقدام است

مواد مخدر به عنوان یک واقعیت تلخ که بنیان خانواده را تهدید می کند، لذا افراد در هر جایگاهی هستند برای پیشگیری و مبارزه با این پدیده مسئولیت بزرگی بر عهده دارند.

به گزارش نای قلم، امروزه مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک دغدغه مهم مورد توجه مسئولان دولت یازدهم قرار دارد و برنامه های خوبی هم تاکنون در مبارزه و پیشگیری از آن به اجرا گذاشته شد.

اعتیاد بیماری است علاوه بر زیان بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی، برای پیشگیری و مبارزه با آن نیاز به بررسی علت گرایش اجتماعی و روانی افراد به مصرف مواد افیونی دارد، در غیر این صورت شماری از معتادان پس از درمان در دام اعتیاد گرفتار می شوند.

هرچند اعتیاد نوعی آسیب اجتماعی است اما با مدیریت امور می‏توان این پدیده را مهار و کنترل کرد و پیشگیری از آن را بر کار درمان معتادان مقدم دانست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی امروز در مراسم امحای مواد مخدر گفت: در حوزه مبارزه با تقاضا، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با هشدارهای لازم و درگیر کردن همه آحاد در بحث مبارزه با این افیون باید هدف اولیه باشد.

علیرضا رادفر تصریح کرد: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بهترین و موثرترین اقدام در این راستا محسوب می شود.

وی تاکید کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از طرح‌هایی است که باید با مشارکت حداکثری مردم در زمینه کم کردن معضلات این بلای خانمان‌سوز اجرا شود.

رادفر ادامه داد: در کنار تلاش‌های نیروی انتظامی، سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و مراکز علمی و دانشگاهی و اقشار مختلف مردم نیز باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر احساس مسئولیت کرده و به وظایف شرعی و قانونی به نحو شایسته عمل کنند.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه عرضه و مبارزه با مواد مخدر در استان و مقابله با قاچاقچیان و سوداگران مرگ اظهار کرد: اقدامات بسیار خوب و بازدارنده ای نظیر انسداد مرزهای کشور برای جلوگیری از ورود مواد مخدر انجام گرفته است به طوری که این اقدامات سبب تغییر روش قاچاقچیان مواد مخدر برای قاچاق شده است.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز مسئله مواد مخدر به عنوان دغدغه جدی دولت‌ها و ملت‌ها مطرح است، تصریح کرد: بحث مواد مخدر به عنوان موضوع جهانی مطرح است و مبارزه با آن یکی از معضلات جوامع دنیا است و حتی با توجه به اهمیت این موضوع، کنفرانس‌های بین‌المللی نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 35 درصد مواد مخدر از ایران به جامعه جهانی ترانزیت می‌شود، اضافه کرد این پدیده موضوعی فراتر از بحث اجتماعی و یک معضل در جامعه بوده و تقریبا دغدغه تمام دنیا، مسئولان نهادهای فرهنگی و علمی است.

رادفر با تأکید بر نقش بی‌بدیل رسانه‌ها برای آموزش، آگاهی‌بخشی و آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، یادآور شد: مطبوعات و رسانه ها تأثير بسزايي در آگاهي وتشريح آسيب هاي اجتماعي ناشي از ‏اعتياد در جامعه دارند.

در پایان این مراسم یک تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده طی سه ماه نخست امسال در آذربایجان غربی امحا شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا