اخبار
کد خبر : 2565 ۱۳۹۵/۰۳/۳۱   

گردشگری سلامت؛ بخش مغفول مانده در اقتصاد آذربایجان غربی

دومين جلسه تخصصي گردشگري سلامت استان امروز با حضور مديران و مسئولان تعدادي از بيمارستان ها و مراكز درماني، دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري، فعالان حوزه گردشگري و مدير صندوق كارآفريني اميد استان در سالن جلسات اين اداره كل برگزار شد.

گردشگري سلامت رویدای است که می تواند تراز استان را در بعد بین المللی در حوزه گردشگری و سلامت ارتقا بخشید.

اين گردشگري نوعي مسافرت است که علاوه بر تفريح، هدفي درماني نيز به همراه دارد و زمينه هاي فعاليت در اين حوزه شامل اعمال جراحي، توان بخشي، گیاهان دارویی، طبیعت درمانی و ... مي شود.

هر چند قطار ما تا رسیدن به ایستگاه مطلوب گردشگری سلامت راه بسیاری دارد اما چیزی برای بهترین شدن در این عرصه کم نداریم جز برنامه ریزی، سرمایه گذاری و توجه به داشته هایمان.

معاون گردشگري اداره كل، مهمترين استعداد گردشگري استان را مربوط به حوزه گردشگري سلامت دانست و گفت: از اين حيث، استان آذربايجان غربي از نظر دارا بودن قابليت ها، جزو پنج استان برتر كشور و محسوب مي شود و لذا بيشترين هدف گذاري ما بايد در اين زمينه باشد و تاكيدات و اولويت هاي مقام عالي استان و ساير مسئولان نيز بر همين موضوع اشاره دارد.

حسين امامي با اشاره به آمار بالاي مسافران ورودي از كشورهاي مجاور به استان افزود: سالانه به طور ميانگين حدود 500 هزار نفر مسافر از كشورهاي همجوار وارد استان آذربايجان غربي مي شوند كه هدف و انگيزه اكثر آنها توريسم درماني است ولي متاسفانه به دليل نبود هماهنگي و برنامه ريزي صحيح بيشتر آنان راهي ساير استان هاي كشور مي شوند.

مدير صندوق كارآفريني اميد استان نيز در اين جلسه با اشاره به همكاري هاي اين صندوق با اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در زمينه توسعه و حمايت از رشته هاي مختلف صنايع دستي و ايجاد اشتغال، گفت: اين صندوق آمادگي دارد تا حيطه همكاري هاي خود با اداره كل را به حوزه گردشگري به ویژه گردشگري سلامت گسترش دهد و به همين منظور ما آمادگي داريم تا تسهيلات لازم را به آژانس ها و انجمن هاي دخيل در امر توريسم درماني ارائه دهيم و حمايت هاي لازم را به عمل آوريم.

در پايان اين نشست پس از گفت و گو و تبادل نظر حاضران، ‌مقرر شد تا ستادي فني جهت فراهم آوردن مقدمات توليد تيزر تبليغاتي از امكانات و استعدادهاي مربوط به موضوع سلامت و درمان ايجاد شود و همچنين سازوكار و مقدمات برگزاري همايش يك روزه منطقه اي مربوط به توانائي ها و ظرفيت هاي توريسم درماني استان براي شهريور ماه سال جاري فراهم شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا