Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2559 ۱۳۹۵/۰۳/۳۱   

تالاب حسنلو ( آق قلعه) آبگیری شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از آبگیری تالاب حسنلو (آق قلعه) خبر داد.

به گزارش نای قلم، پرویز آراسته در گفت و گوی خبری اظهار کرد: با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست و همکاری دستگاه های ذیربط به ویژه سازمان آب منطقه ای، فرمانداری و جوامع محلی روستای حسنلو آبگیری باقیمانده تالاب حسنلو (آق قلعه) آغاز شده است.

 وی افزود: باقیمانده تالاب حسنلو (آق قلعه) به مساحت 310 هکتار در 9 کیلومتری شمال شهر نقده واقع شده و در سال 1386 توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان احیاء شده است.

آراسته گفت: به لحاظ وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب به محل مناسبی جهت زیست و جوجه آوری بسیاری از پرندگان آبزی، کنار آبزی و سایر آبزیان تبدیل شده بود به طوری که طبق نظر کارشناسان استان در سال 93 و 94 بیشترین جوجه آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در سطح تالابهای استان متعلق به این تالاب بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: روند خشک شدن تدریجی این تالاب در طی روزهای گذشته زندگی بسیاری از زیست مندان را با خطر جدی مواجه کرده بود که اقدام اخیر گامی بسیار مهم جهت پویایی مجدد این تالاب و ادامه زیست و شادابی زیست مندان آن خواهد بود.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کند که از این تعداد، تالاب های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزء تالاب های بین المللی است.
شهرستان نقده در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا