Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2557 ۱۳۹۵/۰۳/۳۰   

کوچ عشایر آذربایجان غربی آغاز شد

همه ساله با شروع فصل گرما و رویش علف در مراتع سردسیر، عشایر پس از یک دوره زمستان‌گذرانی مراتع قشلاقی را به سوی مناطق ییلاقی ترک می‌کنند.

به گزارش نای قلم، کوچ عشایری به ییلاقات در آذربایجان غربی از 27 خرداد آغاز شده و عشایر تا اوایل تیر خود را به مناطق ییلاقی می رسانند.

 زندگی عشایر همواره دارای زیبایی های خاصی است که در هنگام کوچ، این زیبایی ها بیشتر نمایان می شود.

عشایر مردمانی زحمت کش و سخت کوش هستند که همواره نقش مهمی در جامعه دارند ولی کسی به جایگاه عشایر توجه نمی کند و همواره با محدودیت مواجه هستند.

کشاورزی، دامپروری، زنبورداری و غیره از تولیدات عشایر این استان است که سال های سال با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و تلاش مضاعفی می خواهد تا به سوی آنان دست همکاری دراز کند.

علاوه بر این، عشایر میراث داران بخش مهمی از فرهنگ بومی و سنت های اصیل به شمار می روند. شیوه زندگی، تولید و فعالیت های اقتصادی آنان از ظرفیت هایی است که می تواند در رونق گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

ظرفیت عشایر برای توسعه و رونق صنعت گردشگری به لحاظ سبک زندگی بکر آنهاست که می تواند گردشگران زیادی را که از زندگی شهری و آلودگی های فضای شهرها به تنگ آمده اند به کوهستان های سرسبز و زیبا بکشاند.
با این تفاسیر به نظر می رسد رونق گردشگری عشایری نیازمند تحقق یک زنجیره است، زنجیره ای که از تامین زیرساخت های لازم برای عشایر و رفع مشکلات آنها شروع شده و به تامین بسترهای مورد نیاز و ارتقای اطلاع رسانی برای رونق گردشگری در این بخش می انجامد.
تجربه زندگی عشایری در مناطق مختلف آذربایجان غربی می تواند برای گردشگران لحظه های خاطره انگیزی رقم بزند.
گردشگرانی که در مناطق عشایری حضور پیدا می کنند می توانند ضمن استفاده از تولیدات محلی از نان و شیرینی جات بومی گرفته تا کشک، دوغ و کره محلی در فضای سیاه چادرها و در جمع عشایر تجربه ای ناب را به دفتر خاطرات خود اضافه کنند.

گردشگری عشایری، به رغم اینکه در مناطق مختلف دنیا مورد توجه قرار گرفته و تجربه ای ناب برای گردشگران محسوب می شود ولی با وجود ظرفیت های منحصر به فرد این بخش در آذربایجان غربی همچنان مغفول مانده است.

مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: معمولا کوچ عشایر درون استانی بوده و تعداد حدود 10 درصد از آنها به استان آذربایجان شرقی، شهرستان مراغه و مرند کوچ می کنند.

بهرام زینال زاده افزود:‌ در حال حاضر 15 هزار 559 خانوار عشایری در استان آذربایجان غربی ساکن هستند.

به گفته وی عشایر استان سالانه 15 هزار تن گوشت قرمز، 50 هزار تن شیر و سه هزار تن هم پشم تولید می کنند و نقش برجسته ای در تولیدات محصولات دامی دارند.

مدیر کل امور عشایری استان افزود: عشایر آذربایجان غربی امسال از اول تیر ماه به مدت سه ماه در ییلاقات به سر خواهند برد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا