Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2549 ۱۳۹۵/۰۳/۳۰   

ارتباط دانشگاه و صنعت آب؛ راهگشای مشکلات منابع آب استان

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: ارتباط دوسویه دانشگاه و صنعت آب می تواند راهگشای مشکلات منابع آب استان باشد.

به گزارش نای قلم، تفاهم نامه مشترک همکاری های آموزشی، پژوهشی و خدمات فنی و مهندسی بین شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی و دانشگاه ارومیه در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، امضا و مبادله شد.

کیومرث دانشجو در این نشست در بخش آغازین سخنان خود اهمیت مقوله ارتباط صنعت با دانشگاه و نقش مهم این تعامل در بهره مندی متقابل این دو حوزه از ظرفیت های علمی و اجرایی یکدیگر را تشریح کرد.

او گفت: با توجه به پتانسیل های قوی موجود در این حوزه ها، هر گونه هماهنگی علمی و جامع بین این دو پتانسیل می تواند در امر سیاست گزاری برای تمام موضوعات جامعه موثر و نقش آفرین باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به تعاملات موجود در زمینه های مختلف بین صنعت آب و مراکز علمی از جمله پژوهشکده ستاد احیای دریاچه ارومیه، نیاز به ارتباطات قوی تر و منسجم تر را از دلایل مهم امضای این تفاهم نامه برشمرد و نسبت به نتایج مثبت این تعامل دوسویه در تامین نیازهای علمی و پژوهشی بخش آب و ارائه راهکارهای مناسب در حوزه های توسعه و بهبود، شیوه های اجرایی، حل مشکلات منابع آب زیرزمینی و به تعادل رسیدن این منابع با کمترین تنش ها ابراز امیدواری کرد.

دانشجو در ادامه به ویژگی های مهم استان آذربایجان غربی در ابعاد مختلف جغرافیایی، طبیعی،سیاسی و اجتماعی پرداخت و افزود: مباحث و دیگاه های مطرح در خصوص معرفی این استان به عنوان دومین استان پرآب کشور، مباحث مربوط به دریاچه ارومیه، وجود رودخانه های مرزی متعدد در این استان و نگاه ویژه دولت به اجرای شبکه های آبیاری سدهای این حوزه و همچنین مباحث ویژه نوار مرزی 900 کیلومتری به همراه تنوع قومیتی و فرهنگی، موضوع توزیع متوازن و عادلانه آب در سطح استان را اهمیت ویژه ای بخشیده و ارتباط دوسویه دانشگاه و صنعت آب می تواند راهگشای مشکلات منابع آب استان و شکل دهی و روند علمی مساعد بخشیدن به این مباحث نقش برجسته و مهمی داشته باشد.

دیگر سخنران این نشست رئیس دانشگاه ارومیه بود.

رحیم حب نقی با استقبال از تبادل این تفاهم نامه گفت: برخلاف دیدگاه حاکم گذشته که صرفا وجود دانشگاه ها را به عنوان پاسخ به نیاز جامعه تعریف می کرد امروزه این رویکرد مبتنی بر ماموریت گرا بودن و درگیر شدن دانشگاه ها با مسائل جامعه، اقتصاد و صنعت کشور است.

 وی افزود: جای خوشوقتی است که با این تفاهم نامه گروه آب دانشگاه ارومیه خود را درگیر مسائل بخش آب در جامعه کند، بتواند در حل مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه نقش آفرینی و یافته های علمی خود را در کلاس های درس برای دانش پژوهان تدریس کند.

حب نقی افزود: علیرغم ویژگی پرآب بودن این استان، منابع آب زیرزمینی ما در حال تهدید بوده و دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است لذا حضور و نقش آفرینی اساتید دانشگاهی در مسائل جامعه و بخش آب می تواند ورود دانشگاه ها از مباحث صرفا تئوری به عرصه عملگرایی را تحقق بخشد که منافع آن به کل جامعه و بخش آب عاید خواهد شد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای بین دو دستگاه امضاء و مبادله شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا