اخبار
کد خبر : 2545 ۱۳۹۵/۰۳/۲۹   

اخبار کوتاه شهرستان ها

مانور حفاظت فیزیکی از سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از تجمع نیروهای یگان حفاظت و نیروهای حفاظت فیزیکی ادارات جنوب استان آذربایجان غربی جهت گشت وکنترل در سواحل جنوبی پارک ملی در یاچه ارومیه  خبر داد.

کامران حسینی گفت: در اجرای طرح قرق سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه طی یک برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده تعداد کثیری از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مرکز و جنوب استان و نیز نیروهای حفاظت فیزیکی در محل سایت پرنده نگری کانی برازان تجمع نموده و با همکاری گرم و صمیمانه خود اقدام به گشت زنی وکنترل عرصه های تالابی  پارک ملی دریاچه ارومیه در سطح بسیار وسیع کردند.

وی اظهار داشت: در این عملیات که ساعت ها به طول انجامید و تا پاسی از شب ادامه داشت 2 دستگاه دروگر از متخلفین کشف و جهت اقدام قانونی به انبار اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شد.

 حسینی اشاره کرد در حال حاضر با توجه به پس رویی آب در یاچه ارومیه، سواحل جنوبی آن دارای پوشش مناسب گیاهی از انواع گونه شور پسند  نی، چگن ، مرغ ، گز و خار شتر  و... بود وزیستگاه مناسب برای لانه گزینی وجوجه آوری پرندگان است که حفاظت فیزیکی توسط اداره حفاظت محیط زیست در حال اجرا بوده که این طرح از مصوبات ستاد احیاء در یاچه ارومیه  به منظور جلوگیری از ایجاد کانون های تولید ریز گرد داخلی، آتش سوزی، تخریب و تصرفات است و باید جوامع محلی حاشیه آن در حوزه شهرستان های جنوبی شامل مهاباد، میاندوآب ونقده اهتمام بیشتری را به جهت حفظ وحراست آن  داشته وهمکاری لازم  با مأمورین یگان حفاظت به عمل آورند.

در این مأموریت خلیلی  فرمانده یگان  حفاظت استان، باقری رئیس اداره حراست  استان، لطفی رئیس اداره عملکرد وپاسخگویی به شکایات  وشیرپنجه رئیس پارک ملی نیز حضور داشتند ودرخلال مأموریت خلیلی در خصو ص وضعیت منطقه، حفظ وحراست از عرصه های طبیعی مطالبی را ایراد نموده و با تعدای از بومیان به جهت آگاه سازی و مشارکت در حفاظت از  سواحل جنوبی به گفتگو پرداختند.

نصب دستگاه آندوسکوپی در پیرانشهر

بیمارستان امام خمینی (ره) پیرانشهر با نصب و راه اندازی دستگاه آندوسکوپی آماده ارائه خدمات شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت: به دنبال سفر دکتر هاشمی  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان پیرانشهر و قول وی در راستای تحویل دستگاه آندوسکوپی به این شهرستان و عمل به این قول در کمتر از 24 ساعت، دستگاه فوق در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان نصب و راه اندازی شد.

جعفر کریمی وزنه افزود: در راستای تکمیل تجهیزات پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) پیرانشهر و به منظور ارائه خدمات درمانی گسترده به بیماران راه اندازی دستگاه آندوسکوپی در این بیمارستان امری ضروری بود.

وی یادآور شد: بیماران نیازمند به آندوسکوپی توسط متخصص داخلی و با تعرفه دولتی آندوسکوپی خواهند گردید.

کیفیت هوای بوکان و سردشت ناسالم اعلام شد

مسئول اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: میزان ذرات معلق آلاینده در هوای بوکان و سردشت از حد استاندارد فراتر رفته و این دو شهر هوای ناسالمی دارند.

سعید موسوی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: عصر شنبه میزان ذرات آلاینده کوچکتر از 10 میکرون و گرد و غبار در هوای بوکان به 303 میکروگرم بر متر مکعب رسید.

وی اظهار کرد: میزان ذرات 2.5 میکرون نیز به 45 میکرو گرم بر متر مکعب رسیده است.

موسوی بیان کرد: ذرات آلاینده کوچکتر از 10 میکرون نیز در هوای سردشت به 218 میکروگرم بر متر مکعب رسید.

وی گفت: علت آلایندگی وزش باد و گرد و غبار داخلی و خارجی است.

مسئول اداره امور آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: استاندارد 24 ساعته برای ذرات کوچکتر از 10 میکرون 150 و برای ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون 35 میکرو گرم بر متر مکعب است.

موسوی گفت: هوای ارومیه امروز برای چهارمین روز متوالی پاک است.

آذربایجان غربی در ماه جاری در طول هفته محیط زیست سراسر غبارآلود بود.

یک حلقه مار افعی در تکاب به دام ماموران اداره آتش نشانی افتاد

یک حلقه مار افعی در یکی از روستاهای تکاب با اقدام به موقع ماموران اداره آتش نشانی این شهرستان به دام افتاد.

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تکاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مار افعی در یک منزل مسکونی در روستای باشبرات در 15 کیلومتری مرکز شهر تکاب به دام افتاد.
رسول شاداب افزود: این مار افعی پس از ورود به این منزل مسکونی به طیوری که در آن نگهداری می شد حمله کرده و موجب وحشت اهالی این منزل شد. 
وی گفت: به دنبال این حادثه ساکنان این منزل مسکونی از ماموران آتش نشانی تکاب طلب کمک کردند و این ماموران بلافاصله به محل اعزام شدند. 
شاداب اضافه کرد: در این حادثه به هیچ یک از ساکنان این منزل روستایی آسیب نرسید و این مار سمی با تلاش ماموران آتش نشانی تکاب به صورت زنده در روی سقف به دام افتاد. 
وی ادامه داد: این مار سمی از نوع افعی اصیل تکاب بود که پس از آن که سالم توسط ماموران آتش نشانی تکاب به دام افتاد، در یکی از زیستگاه های طبیعی این شهرستان رهاسازی شد. 
شاداب گفت: در طول یک هفته گذشته این سومین ماری است که در مناطق روستایی تکاب به دام افتاده و از حمله آنها به افراد روستایی جلوگیری می شود. 
وی افزود: چند روز قبل نیز یک حلقه مار سمی خطرناک از داخل خودرویی در شهر تکاب خارج شده و به دام افتاد. 
وی با اشاره به افزایش مشاهده مارهای سمی در فصل تابستان اظهار کرد: روستاییان و خانواده ها هنگام عزیمت به مناظق جنگلی و علفزارها حتما درب خودروهای خود را بسته و با احتیاط کامل در این مناطق تردد کنند. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا