اخبار
کد خبر : 2542 ۱۳۹۵/۰۳/۲۹   

ماهیت فعالیت های فرهنگ سرای جوان ارومیه سیاسی نیست

«نگرش فرهنگ سرای جوان ارومیه معطوف به دورنمای اصلی توسعه فرهنگی است.» این پاسخ مدیر فرهنگ سرای جوان ارومیه به نگاه های نقادانه ای بود که ادعا می کنند در فرهنگ سرای جوان ارومیه کار سیاسی انجام می گیرد.

به گزارش نای قلم، محمد خزایی که امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و برنامه های فرهنگ سرای جوان را برای سال جاری تشریح کرد، گفت که وقتی موضوعی مطرح می شود باید مصادیقی برای آن ارائه شود، لذا وقتی ادعا می کنند در فرهنگ سرای جوان ارومیه کار سیاسی انجام می گیرد باید به مصادیق نیز اشاره کنند.

او با بیان اینکه در حوزه فرهنگ سرای جوان ارومیه صرفا کار فرهنگی تعریف شده است و ماهیت فعالیت ها سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: ما سالیان متمادی از فرهنگ به سیاست یارانه داده ایم و امروز زمان آن فرا رسیده است که سیاست به فرهنگ یارانه دهد چرا که بدون توجه به حوزه فرهنگ نمی توان سیاست و اقتصاد موفقی داشت.

خزایی به این نیز اشاره کرد که سخنرانان نشست های ایران پس از مذاکرات وین و چالش های پیش روی دولت، از اساتید علوم سیاسی نبوده و نشست ها با رویکرد حفظ منافع ملی برگزار شده است.

مدیر فرهنگ سرای جوان ارومیه از برگزاری نشست های مناظره ای با رویکرد فرهنگی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد لیست های این نشست ها آماده شده است و نباید این گونه اقدامات سیاسی تلقی شوند.

او سپس در قالب آمار و ارقام گفت که برنامه های فرهنگی در این مجموعه بیش از دو برابر برنامه های ورزشی و عمرانی است و رویکرد فرهنگی را حفظ خواهم کرد.

خزایی برگزاری نشست های تخصصی با حضور اساتید برجسته استان و کشور در راستای تحلیل وضع موجود استان و بررسی راه های رسیدن از وضع موجود به مطلوب، برگزاری کارگاه های تخصصی سینما با حضور منتقد سینما، بازیگر و یک فیلم نامه نویس و برگزاری کارگاه های بازیگری را از جمله برنامه های فرهنگی سال جاری عنوان کرد.

او با اشاره برنامه های ورزشی و عمرانی در نظر گرفته شده برای امسال، تصریح کرد: سرپوشیده کردن زمین تنیس خاکی، تکمیل طرح های مرمتی و بازسازی فرهنگ سرا، مرمت استادیوم فوتبال و گسترش برنامه های استعدادیابی در تمام زمینه های فرهنگی، ورزشی و هنری از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است.

خزایی همچنین از راه اندازی مرکز آموزش شمال غرب وزارت کشور در فضای مازاد فرهنگ سرای ارومیه خبر داد و اظهار امیدواری کرد موافقت نهایی با راه اندازی این مرکز امسال صادر شود.

ایجاد مجمع مشورتی جوانان دیگر موضوعی بود که مدیر فرهنگ سرای جوان ارومیه به آن اشاره کرد و ادامه داد: مجمع مشورتی با هدف مشارکت جوانان در سرنوشت خود امسال تشکیل می شود که اردیبهشت ماه موافقت اولیه از سوی استاندار اخذ و اساسنامه آماده شده است.

او اشاره ای نیز به چالش های پیش رو کرد و گفت که روند اداری سنگین و کند است و بروکراسی اداری مانع از انجام سریع فعالیت‌ها می‌شود در حالی که در دنیا چنین نیست.

خزایی کمبود منابع را از دیگر چالش ها عنوان کرد و اینکه سیستم هزینه- درآمد در مواردی برنامه ها را با مشکل مواجه می کند هرچند که بالاترین تراز مالی در بیست و یک سال گذشته را داریم.

مدیر فرهنگ سرای جوان ارومیه، ادامه داد: سال گذشته 2 هزار و 500 نفر در 30 رشته فرهنگی و ورزشی آموزش های لازم را فرا گرفته اند که در سال جاری رشته های بدمینتون، آمادگی جسمانی، شطرنج و فوتسال خواهران در بخش ورزشی و رشته های بازیگری، موسیقی و برگزاری دوره های زبان ترکی استانبولی، آلمانی و فرانسه در بخش فرهنگی افزوده شده است.

خزایی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 300 میلیون تومان دربخش عمرانی هزینه شده است، نوسازی سالن زیرسکوها، راه اندازی سالن بیلیارد، مرمت کلی برق فرهنگ سرا، زیباسازی قسمت اداری، تجهیز سالن ژیمناستیک، آسفالت و لکه گیری اطراف فرهنگ سرا، راه اندازی بوفه، بازسازی زمین تنیس خاکی و تعویض سردرب فرهنگ سرا را از جمله برنامه های عمرانی سال گذشته عنوان کرد.

او همچنین گفت: برگزاری جشنواره نقاشی با عنوان ایران زمین، افتتاح دبیرخانه جشنواره تئاتر و عکس چی چست با موضوع دریاچه ارومیه، شب شعر دریاچه ارومیه، اکران و نقد فیلم، برگزاری کنسرت پیانو و آواز، تئاتر کودکان، برگزاری کارگاه حقوق زنان، کنسرت موسیقی اصیل آذری و فارسی، کردی و فارسی بخش از جمله برنامه های فرهنگی است که اجرا شده است.

فرهنگ سرای جوان ارومیه فعالیت رسمی خود را از سال 74 با محوریت خدمات فرهنگی و ورزشی در سطح شهرستان ارومیه آغاز کرده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا