اخبار
کد خبر : 2538 ۱۳۹۵/۰۳/۲۹   

انجام ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار بیابان زدایی در اطراف دریاچه ارومیه

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سال گذشته ۴۰ هزار هکتار بیابان زدایی در کشور انجام شده است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در اطراف دریاچه ارومیه بوده است.
به گزارش نای قلم به نقل از نامه نیوز، خداکرم جلالی در مراسم روز جهانی مقابله با بیابان زایی اظهار کرد: سازمان جنگل ها موفق ترین دستگاه اجرایی در احیای دریاچه ارومیه بوده است.

وی گفت: در سال ۹۵ باید ۹۰ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی انجام دهیم و از حدود ۷.۵ میلیون هکتار کانون های بحرانی بیابان زایی، ۳ میلیون هکتار آن کانون بحرانی درجه یک بیابان زایی است که باید سالی ۶۰۰ هزار هکتار آن را بیابان زدایی کنیم و امیدواریم این موضوع در برنامه ششم به نتیجه برسد.

مدل ترسیم کربن یک الگوی موفق توسعه روستایی است
وی تصریح کرد: سازمان های بین المللی از سال های قبل تجارب جهانی را به ما منتقل کردند و این تجارب در ایران تکمیل شده است. ما معتقدیم مدل ترسیم کربن در کشور به عنوان یک الگوی بسیار موفق توسعه روستایی است که می تواند برای کشور ما و جهان مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: بیابان زایی در کشور بر اساس تعریف کنوانسیون ملی بیابان زایی، کاهش توان بیولوژیک در سرزمین است. اگر کاهش توان بیولوژیک خاک را در نظر بگیریم، بحث گسترده ای در زمینه بیابان خواهیم داشت.

شایان ذکر است پروژه "ترسیب کربن" برنامه­ ای مشترک بین دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه عمران ملل متحد است که از سال1381 فعالیت خود را در خراسان جنوبی منطقه حسین آباد غیناب شهرستان سربیشه آغاز کرده و از سال 93 فعالیت ­های اجرایی خود را در استان آذربایجان­غربی شهرستان ماکو منطقه بورالان تعمیم داده است.

این پروژه فعالیت های اجرایی خود را از 15 اردیبهشت ماه سال 1393 رسما به صورت امانی آغاز کرده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا