اخبار
کد خبر : 2536 ۱۳۹۵/۰۳/۲۸   

ایمان؛ بهترین سلاح در مقابل دشمنان اسلام

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به دشمنی های استکبار جهانی با ملت ایران گفت: تنها با سلاح ایمان می توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم .

به گزارش نای قلم، امام‌جمعه ارومیه حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه اروميه به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع سران نظام کشور اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که کشور ایران هیچ‌گاه نمی‌تواند با کشور آمریکا مصالحه کند، زیرا مصالحه با آمریکا به معنای دست برداشتن از مبانی انقلاب اسلام است.

 وی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: مهم‌ترین راهکار برای سعادت مسلمانان تقوای الهی است.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای کسب تقوای الهی است، گفت: این ماه فرصت مغتنمی برای کسب رضایت الهی و تقرب الهی است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص آداب ماه رمضان اشاره کرد و افزود: رسول خدا (ص) مهم‌ترین اعمال را در این ماه مبارک، حفظ زبان و پرهیز از گفتار ناپسند، دوری از غیبت و دروغ‌گویی عنوان کردند و از مسلمانان خواستند در این ماه مبارک به ایتام رسیدگی کرده و از حال مستمندان جویا شوند.
وی افطاری دادن در ماه رمضان را همانند آزاد کردن برده‌ای از بند اسارت عنوان کرد و افزود: افطاری دادن و اکرام یتیمان در ماه رمضان موجب احترام الهی در آخرت به بنده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه به رحلت حضرت خدیجه (س) اشاره و ضمن تسلیت سالروز وفات این بانوی بزرگوار، اظهار داشت: بنا به روایات حضرت خدیجه (س) جزو والاترین و بهترین زنان عالم دنیوی بوده که در دنیای آخرت همراه با چهار زن بزرگوار، حضرت مریم، حضرت آسیه، حضرت فاطمه (س) در بالاترین جایگاه بهشت قرار دارند.
وی در ادامه افزود: در روزهای اخیر در کشور بحرین شیعیان این کشور که اکثریت کشور را تشکیل می‌دهند مورد ظلم قرارگرفته و در ماه مبارک رمضان تعدادی از مساجد بسته شده‌اند و عده زیادی از علمای این کشور دستگیر شدند و در این میان طرفداران دموکراسی سخنی به زبان نیاورده و باید جامعه جهانی نسبت به این مسائل حرکتی از خود نشان دهد.
امام‌جمعه ارومیه به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع سران نظام کشور اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که کشور ایران هیچ‌گاه نمی‌تواند با کشور آمریکا مصالحه کند، زیرا مصالحه با آمریکا به معنای دست برداشتن از مبانی انقلاب اسلام است.

وی افزود: بنا به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی کوتاه آمدن مردم ایران در برابر آمریکا همانند دست برداشتن ملت از اسلام و قرآن است.
سید مهدی قریشی خاطرنشان کرد: هدف اصلی آمریکا از تحت فشار قرار دادن ایران از بین بردن اسلام و قرآن است، بدین منظور مهم‌ترین راهکار برای مقابله با آمریکا بنا به فرمایش خداوند در قرآن کریم توانمند شدن در برابر دشمن است.
وی افزود: کشور ما باید در برابر دشمنان توانمند باشد و باید توجه داشته باشیم که بالاترین توانمندی ایمان است و ایمان می‌تواند ما را در مقابل دشمن استوار نگه دارد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید از تک تک روزهای ماه مبارک رمضان به خوبی استفاده کرده و اجازه ندهیم که جاهلان در این راه ما را از انجام فرایض الهی وا دارند و از سوی دیگر از جمله اموری که مسلمانان را از انجام فرایض دور می‌کند تبلیغات برای مسافرت‌های اروپایی است که نباید این مسافرت‌ها انجام شود چرا که مسلمانان را از به جای آوردن فرایض الهی دور می‌کند.
امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: بی‌شک در زندگی خود نباید به خلاف‌کاران و کارشکنان یاری رسانده و کسی که از چنین افرادی دفاع می‌کند را باید مورد دادخواست قرارداد و با آنان برخورد کرد و کسی که گناه چنین افرادی را توجیه کرده و خوب جلوه دهد در روز قیامت از غضب الهی دور نخواهد ماند.
امام‌جمعه ارومیه از حرمت‌شکنی برخی آژانس‌های مسافرتی در ماه رمضان انتقاد کرد و افزود: برخی با نصب بنرهای که حاوی تبلیغات برای سفرهای غیرضروری در سطح شهرستان ارومیه در صدد از بین فرصت‌های ماه مبارک رمضان هستند و به جای اینکه مردم را به سمت خانه خدا سوق دهند مردم را به لذت‌های دنیوی هدایت می‌کنند.
وی بر ضرورت رسیدگی مسئولان به این مسئله مهم تأکید کرد و گفت: مسئولان باید موجبات بهره بردن مردم از فرصت‌های ماه مبارک رمضان را فراهم کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت رسمی شدن برپایی نماز صبح در طول سال در شهرستان‌های آْذربایجان غربی تأکید کرد و افزود: باید زمینه برپایی نماز صبح در تمام مساجد را فراهم کرده و موجبات آباد کردن مساجد را پس از ماه مبارک رمضان نیز فراهم کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا